PARTNERZY PORTALU


Pandemia na rynku hotelowym. Najważniejsze trendy

Pandemia na rynku hotelowym. Najważniejsze trendy
Z powodu pandemii część projektów w pipelinie inwestycyjnym została wstrzymana, niektóre otwarcia przesunięto w czasie, są też obiekty, które w ogóle mogą nie zostać zrealizowane. Fot. unsplash.com.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 31 mar 2021 07:41

Żaden hotel nie otworzył się w zeszłym roku w Poznaniu, w Katowicach i w Łodzi. Zamknięto m.in. Sofitel Wrocław Old Town i poznański Blow UP Hall 5050. Zadebiutowały marki: Crowne Plaza, Nobu, a&o i NYX. Pandemię najbardziej boleśnie odczuł Kraków, a najmniej Wrocław. Co jeszcze wydarzyło się na rynku hotelowym w pandemicznym roku?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 31 mar 2021 07:41
  • Najlepszym miesiącem w trakcie trwania epidemii covid-19 był sierpień, w którym wykorzystanie miejsc hotelowych wyniosło 76 proc. poziomu z sierpnia 2019 r.
  • Najsilniej, zdaniem analityków PKO BP, dotknięte przez epidemię covid-19 są hotele biznesowe, zwłaszcza w miastach o ograniczonym potencjale turystycznym.
  • Najmocniej dotkniętym rynkiem przez pandemię koronawirusa jest Kraków, miasto z najwyższym udziałem turystów zagranicznych w Polsce.
  • Sprzedaż w luksusowych hotelach i SPA spadła o połowę, a mimo to na rynku pojawiły się dwa nowe pięciogwiazdkowe obiekty.

Po relatywnie dobrych wynikach hoteli w 2019 r. okres od marca 2020 r. po wybuchu pandemii covid-19, okazał się dla hoteli skrajnie trudny. Większość hoteli pozostała otwarta jedynie przez 7-8 miesięcy. Jak wynika z raportu banku PKO BP „Rynek hotelowy” najlepszym miesiącem w trakcie trwania epidemii covid-19 był sierpień, w którym wykorzystanie miejsc hotelowych wyniosło 76 proc. poziomu z sierpnia 2019 r. Wynik oznaczał zdecydowaną poprawą w porównaniu z kwietniem 2020 r., kiedy to wykorzystanie miejsc hotelowych wyniosło zaledwie 13 proc. wobec tego samego okresu poprzedniego roku.

Czytaj też: IGHP apeluje o tarczę 2.0 dla dużych przedsiębiorstw hotelowych

Po ponownym zamknięciu hoteli w październiku, uszczelnieniu tego zamknięcia w grudniu 2020 r. oraz w marcu 2021 r., szybka odbudowa popytu na usługi hotelarskie została ponownie zatrzymana.

Bardzo słabe wyniki z wiosny oraz jesieni znajdują odzwierciedlenie w wynikach finansowych firm, które w okresie trzech kwartałów 2020 r. odnotowały stratę przy ponad 40-procentowym spadku przychodów.

Najsilniej, zdaniem analityków PKO BP, dotknięte przez epidemię covid-19 są hotele biznesowe, zwłaszcza w miastach o ograniczonym potencjale turystycznym. Hotele turystyczne, w szczególności te nastawione na gościa krajowego, mogące skorzystać w istotny sposób z bonu turystycznego, powinny najmniej odczuć skutki epidemii

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!