PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Pięć miejsc wśród laureatów projektu Polskie Marki Turystyczne

Pięć miejsc wśród laureatów projektu Polskie Marki Turystyczne
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 16 wrz 2019 18:01

W ramach projektu "Polskie Marki Turystyczne" chcemy promować najpiękniejsze miejsca w naszym kraju - powiedział w poniedziałek minister sportu i turystyki Witold Bańka. Dodał, że turystyka jest branżą ważną w strategii zrównoważonego rozwoju Polski.

Podczas rozstrzygnięcia pierwszej edycji projektu tytuł "Polska Marka Turystyczna" otrzymało pięć miejsc, które - jak zaznaczył szef resortu - "będą promowane w sposób aktywny, nowoczesny i innowacyjny" , po to zachęcić turystów zarówno z Polski i jak i z zagranicy do odwiedzin. Tytuł ten otrzymały Bieszczady, Kraina Lessowych Wąwozów (okolice Kazimierza Dolnego, Nałęczowa, Puław), Śląsk Cieszyński, a także miasta Lublin i Toruń.

Oprócz tego wybrano sześć lokalizacji, które zdaniem organizatorów, czyli MSiT oraz Polskiej Organizacji Turystycznej, zasługują na miano "kandydatów" do markowego grona. Wyróżnienia otrzymała Jura Krakowsko - Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr (m.in. trasa rowerowa na pograniczu polsko - słowackim), Ziemia Świętego Krzyża (w Górach Świętokrzyskich) a także miasto Zamość.

Jak zaznaczyli organizatorzy, laureaci i kandydaci zostali wybrani spośród 117 przysłanych zgłoszeń. Wszyscy, w szczególności kandydaci do tytułu "Polska Marka Turystyczna" otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci szkoleń, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy badań dotyczących destynacji turystycznych.

Jak wskazał szef resortu, "w 2018 roku Polacy odbyli o 19 proc. podróży więcej niż w 2015 roku, a liczba turystów z zagranicy wzrosła o 17 proc. Dodał, że aby ten trend utrzymać, należy wzmocnić współpracę w zakresie turystyki na poziomie lokalnym. "I właśnie m.in. po to powstał projekt "Polskie Marki Turystyczne" - podkreślił Bańka.

Jak powiedział na poniedziałkowej uroczystości prezes Polskiej Organizacji Turystyki Robert Andrzejczyk, w 2020 roku na promocje miejsc, które otrzymały tytuł "Polskiej Marki Turystycznej" a także kandydatów wyasygnowano milion złotych. "A to dopiero początek" - zaznaczył.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Bistro Ślimaka 2019-09-16 21:16:52
    Na "gorąco" 🐌🍀🥰 chwalimy się ✊ Wyniki konkursu #PolskieMarkiTurystyczne. Tak po cichu Wam powiemy, że mieliśmy w tym swój skromny udział #bistroslimaka 🐌🍀 Złożonych zostało ponad 100 wniosków 😚 Stowarzyszenie ZLOT gratulacje !!! Foto: #Zlot #MazuryZachodnie _____________________ Ministerstwo Sportu i Turystyki Polska Organizacja Turystyczna
  • Sabina 2019-09-17 13:24:45
    Dzień dobry, pragnę zauważyć, że wśród pięciu laureatów "Polskiej Marki Turystycznej" znalazły się BESKIDY, a nie Bieszczady. Uprzejmie prosimy o korektę. Jednocześnie gratulujemy sukcesów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.216.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.