PARTNERZY PORTALU


Polacy wybierają trzy gwiazdki

  • Autor: Newseria.pl
  • Dodano: 02 wrz 2014 08:27

Polacy najczęściej rezerwują hotele trzygwiazdkowe, podobnie jak mieszkańcy innych państw UE – wynika z danych portalu rezerwacji hotelowych HRS. Równocześnie rośnie popyt na noclegi w obiektach ponadstandardowych, cztero- i pięciogwiazdkowych, które oferują dodatkowe atrakcje i wyróżniają się architekturą. Dla właścicieli hoteli szczytem sezonu, obok wakacji, jest wrzesień i październik, kiedy w hotelach dominują klienci biznesowi.

  • Autor: Newseria.pl
  • Dodano: 02 wrz 2014 08:27

- Poszukując hotelu, krajowi goście sprawdzają przede wszystkim, jaką opinię dany obiekt ma w internecie - mówi Artur Lisowski, dyrektor marketingu HRS Polska. - Czytając recenzje, m.in. na naszym portalu, decydują, w którym hotelu chcą spędzić noc. Wybór mają duży, choć naszym zdaniem wciąż za mały. Zatem na pytanie: jakie hotele wybierają Polacy, należałoby opowiedzieć, że te, które mają najwyższą ocenię wśród użytkowników internetu.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

W Polsce, tak jak w innych krajach europejskich, największym powodzeniem cieszą się obiekty trzygwiazdkowe. Rośnie jednak popyt na hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Co ciekawe, przede wszystkim wśród gości krajowych. Turyści często szukają hoteli unikalnych, charakterystycznych i ponadstandardowych.

- Wybierając miejsce noclegu, Polacy coraz częściej kierują się unikalnym nastrojem, ciekawą architekturą, ponadstandardowym programem usług dodatkowych. Widać, że razem z ogólnym wzrostem zamożności wymagania pod tym względem rosną i stają się coraz bardziej wysublimowane - wyjaśnia Artur Lisowski.

Polacy najczęściej rezerwują noclegi w dużych europejskich miastach (m.in. w Pradze, Paryżu, Londynie i Berlinie). Coraz popularniejsze stają się również weekendowe wypady do innych polskich miast. W okresie wakacyjnym, jak zauważa Artur Lisowski, na weekendy poszukiwane są hotele położone także w mniejszych miejscowościach, ale atrakcyjnych turystycznie: nad jeziorami, morzem czy w górach.

Szczytem sezonu dla hotelarzy jest okres wakacyjny. Dla właścicieli oferujących noclegi w nieco wyższej kategorii, najważniejszym okresem jest jednak wrzesień i październik. To w tych miesiącach notowany jest największy ruch wśród klientów biznesowych. W przedsiębiorstwach często organizowane są wyjazdy szkoleniowe, handlowe, imprezy pracownicze itp.

- W Polsce rezerwowanie miejsca w hotelu na wyjazdy zimowe nie jest bardzo popularne - twierdzi Lisowski. - Polacy decydują się wtedy na rezerwację noclegu raczej w Austrii czy Szwajcarii, ponieważ udane ferie zwykle łączą się ze śniegiem.

Dla właścicieli hoteli i pensjonatów, jak podkreśla Lisowski, Polacy są dobrymi klientami. Chętnie wydają pieniądze na dodatkowe usługi, często korzystają ze SPA, kupują posiłki itp.

- Obecnie krajowy gość nie różni się specjalnie od klienta z innego kraju europejskiego - mówi dyrektor marketingu w HRS. - Tak naprawdę największą różnicą rodzimego rynku są ceny noclegów, które są zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej.

W ocenie ekspertów HRS polski rynek wciąż jest jednak niedostatecznie rozwinięty. Uruchomienie jednego czy dwóch dysponujących znaną marką hoteli w atrakcyjnej lokalizacji jest w stanie wpłynąć na cały rynek. Tymczasem w takich miastach jak Paryż czy Londyn nieustannie otwierane i zamykane są kolejne placówki.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.222.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!