PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Polska turystyka kwitnie? Gdzie, jak i za ile wypoczywają turyści?

Polska turystyka kwitnie? Gdzie, jak i za ile wypoczywają turyści?
Fot. Shutterstock, katatonia82
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lip 2019 15:07

Jak wynika z raportów Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polacy coraz częściej decydują się spędzić wakacje w kraju. Co skłania do podróżowania po Polsce? Gdzie najczęściej wyjeżdżamy i gdzie się zatrzymujemy? Jak w porównaniu do zagranicznych gości wypadamy w oczach pracowników hoteli?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lip 2019 15:07

Choć wyraźnie lubimy odkrywać lokalne smaki, nie znaczy to wcale, że posiłki w miejscu noclegu odchodzą do lamusa. Według Juliusza Fiedlera, dyrektora operacyjnego portalu Triverna.pl – jest wręcz przeciwnie: „Aż 65% osób dokonujących rezerwacji za pośrednictwem naszego portalu wykupuje dwa posiłki dziennie, a co czwarta ogranicza się tylko do śniadania. Sam pokój, bez dodatkowych posiłków, rezerwuje jedynie 6% użytkowników”.

Wyżywienie w miejscu noclegu to z reguły nie tylko najwygodniejsze, ale często również najbardziej opłacalne rozwiązanie, bo większa liczba udogodnień nieraz oznacza też wyższy rabat. Mimo to spora część Polaków w poszukiwaniu oszczędności idzie jeszcze dalej, zwykle przygotowując posiłki samodzielnie. Na krajowych wyjazdach robi tak co trzecia osoba.

Podróżujący Polacy w oczach pracowników hoteli

Na krajowe podróże Polaków spojrzeliśmy również z nieco innej perspektywy. O opinie na temat polskich turystów poprosiliśmy tych, którzy spotykają się z nimi najczęściej: pracowników hoteli i pensjonatów współpracujących z portalem Triverna. Zapytaliśmy ich o upodobania polskich gości oraz o najczęściej pojawiające się problemy z rodakami.

W obiektach, które zgodziły się wypełnić naszą ankietę, Polacy stanowią większość gości (średnio 7 na 10). Odpowiedzi hotelarzy w pewnym zakresie pokrywają się z wnioskami z pierwszej części naszego badania. Ich goście zwykle podróżują we dwójkę, wykupują nocleg na nie dłużej niż dwie noce, a w hotelu jedzą co najwyżej śniadania.

Z jakich jeszcze udogodnień korzystają goście? Pracownicy najczęściej wskazują przede wszystkim na parking na terenie hotelu, siłownię lub basen oraz salon spa. Nieco rzadziej w ich odpowiedziach pojawiają się też rozwiązania przygotowane specjalnie z myślą o rodzicach z dziećmi, np. sala zabaw czy krzesełka dla najmłodszych.

Skargi na deszcz i wycieczki po alkohol

W rozmowach z Triverna.pl hotelarze podkreślają, że na przestrzeni kilku ostatnich lat sposób podróżowania Polaków bardzo się zmienił. Na lepsze! „Dziś to typowy wypoczynek, a nie wyrwanie się na szybką imprezę” – mówi nam jeden z nich. Według nich trudno stworzyć jeden obraz ich gości, bo ci bardzo się różnią: „Jednego dnia przychodzą dwie różne osoby z dwóch identycznych pokoi: jeden jest zadowolony, drugiemu nic nie pasuje. Gusta i guściki!” – pisze pracownik aparthotelu.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.24.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.