PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Ponad 150 mln zł strat miesięcznie przez pandemię koronawirusa. Branża targowa szuka wyjścia z kryzysu

Ponad 150 mln zł strat miesięcznie przez pandemię koronawirusa. Branża targowa szuka wyjścia z kryzysu
Organizatorzy targów w kraju i za granicą przekładają imprezy na nowe terminy. Niektóre wydarzenia, np. targi motoryzacyjne w Genewie, zostały odwołane i nie odbędą się w innym tegorocznym terminie. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 mar 2020 18:59

Przemysł targowy intensyfikuje działania na rzecz poprawy sytuacji, jaka powstała w wyniku zachorowań na COVID 19. Po odwołaniu zaplanowanych na najbliższe tygodnie imprez, sektor ten mówi o coraz większych stratach - na dzień dzisiejszy szacowanych na ponad 150 mln zł miesięcznie - i zwraca się do władz oraz instytucji finansowych o wsparcie. Przedsiębiorcy zajmujący się organizacją i obsługą targów, we współpracy z przedstawicielami branży turystycznej i MICE utworzyli sztab kryzysowy do walki ze skutkami epidemii koronawirusa dla przedsiębiorców. Wspólne stanowisko ma przełożyć się na konkretne rozwiązania wypracowane przez sektor finansowy i władze państwa.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 mar 2020 18:59

- Jako Izba już 4 marca br. wystąpiliśmy do pani minister ze stosownym apelem. Z podobnymi prośbami zwróciliśmy się również do pana premiera, Ministra Finansów, prezes ZUS oraz Rzecznika MŚP – przypomina Beata Kozyra i wymienia, wprowadzenia jakich m.in. rozwiązań chciałaby kierowana przez nią organizacja. - Apelowaliśmy m.in o jednorazowe doraźne wsparcie finansowe z budżetu Państwa, uruchomienie przez państwowe instytucje finansowe, takie jak Bank Gospodarstwa Krajowego, łatwo dostępne, niskoprocentowe kredyty, zapewnienie ulg czy zwolnień w spłacie zobowiązań podatkowych (CIT), zapewnienie bez odsetkowego odroczenia płatności składek ZUS dla firm z branży targowej, uproszczeniu i przyspieszeniu procedur uzyskania ewentualnych odszkodowań, ulg podatkowych czy odroczenia spłat zobowiązań ZUS dla indywidualnych przedsiębiorstw poszkodowanych przez sytuację związaną z koronawirusem. 

- 11 marca br. sztab kryzysowy zorganizował konferencję, w której udział wzięło prawie 100 osób i na której uczestnicy wymienili najważniejsze problemy i propozycje ich rozwiązań – relacjonuje Beata Kozyra. Od tego momentu sztab kryzysowy jest stale w kontakcie online. Powołano kilka zespołów roboczych, m.in. ds. komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, ds. negocjacji z ministrami, czy zespół prawny. Każdy z zespołów otrzymał swoje zadania. Aby uniknąć bezpośrednich kontaktów, które dzisiaj nie są wskazane, zadanie te wykonywane są w trybie zdalnym. Poza doraźnymi skutkami odwołań i przekładania imprez targowych na inne terminy, jakimi są utrata płynności finansowej czy zwolnienie pracowników, w dłuższej perspektywie obecna sytuacja może mieć wpływ na ograniczenie kontaktów gospodarczych krajowych i zagranicznych w poszczególnych segmentach gospodarki, a nawet - w skrajnych przypadkach - na  upadłość całych jej działów. - Jeśli branża targowa nie otrzyma wparcia od rządu, zniknie większość działających na tym rynku firm, a kilkanaście tysięcy osób straci pracę  – ostrzega Beata Kozyra.

Wartość polskiej branży targowej i wystawienniczej szacuje się na ok. 3 mld złotych. Na rynku tym operuje ponad 500 firm, a zatrudnienie w branży znajduje kilkadziesiąt tysięcy osób.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Avant 2020-03-15 23:19:14
    Pozdrawiamy wszystkich i witamy w Avants Loan INC, Jesteśmy zespołem wsparcia finansowego, który zajmuje się finansami międzynarodowymi dla dowolnej ilości narzędzi bankowych. Nasze usługi są szybkie i niezawodne. pożyczki są zatwierdzane w ciągu 24–48 godzin od pomyślnego złożenia wniosku. Oferujemy pożyczki od minimum 2000 USD do maksymalnie 50 milionów USD z oprocentowaniem 3% w przystępnej cenie na okres od 1 do 30 lat w celu spłaty pożyczki. Celem Avant Group jest świadczenie doskonałych profesjonalnych usług finansowych. Ubieganie się o pożyczkę jest dla nas bezstresowe, aby uzyskać więcej informacji na temat naszego procesu pożyczkowego {avants.loan@gmail.com} {av_ant@outlook.com} Dzięki Avant Personal i Businessloan możesz liczyć na dziedzictwo usług i niezawodność, które pomogą Ci zrealizować marzenie. Złóż wniosek i szybko podejmuj decyzję, nie przejmując się wynikiem kredytowym lub kryzysem finansowym, w którym się znalazłeś. Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać pożyczkę. Dziękuję Ci Napisz do nas na adres: av_ant@outlook.com Napisz do nas na avants.loan@gmail.com Zadzwoń / Whatsapp +1 (409) 2062954 Z przyjemnością Ci pomożemy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!