PARTNERZY PORTALU


Rośnie rynek podróży służbowych

Rośnie rynek podróży służbowych
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 11 cze 2014 13:35

Liczba pracowników odbywających podróże służbowe w 2014 roku ma być wyższa o ok. 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Tendencja wzrostowa ma się utrzymywać przez kolejne lata. Rosną także budżety firm przeznaczane na noclegi, od 3 proc. do 5 proc. - wynika z raportu Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi, przygotowanym przez Grupę Hotelową Orbis.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 11 cze 2014 13:35
Badanie przyniosło optymistyczny sygnał o wzroście o 2 proc. potrzeb noclegowych dla realizacji podróży służbowych firm w Polsce. Potencjalny roczny wolumen budżetu przeznaczonego na noclegi wzrósł w stosunku do roku poprzedniego od 3proc. do 5 proc. w zależności od badanej firmy, przy jednocześnie występującej w polityce firm presji na redukowanie kosztów.

Roczny wolumen kosztów zaplanowanych na rok 2014 noclegów wynosił najczęściej powyżej 1,5 mln zł (21proc.firm) oraz od 751 tys. zł do 1 miliona (19proc. firm). Najczęściej stosowaną formą rozliczenia podróży służbowych z pracownikami jest pełny zwrot kosztów (60proc.), diety (19proc.) oraz służbowa karta kredytowa (16proc.) Jak wykazało badanie Trendów w zarządzaniu podróżami służbowymi najczęściej podróżujące osoby
w firmach zajmują stanowiska: top managementu, handlowca, marketingowca, pracownika operacyjnego, specjalisty.

71 proc. badanych firm posiadało osobę dedykowaną do zarządzania budżetem hotelowym, byli to przede wszystkim travel manager (TM) (34proc.), dyrektor działu zakupów (19proc.) oraz zarząd (10proc.). W firmach, w których nie ma osoby zajmującej się zarządzaniem budżetem hotelowym, dyspozycje wydaje zarząd (14proc.) bądź wyższa kadra zarządzająca (11proc.). W strukturach firm travel manager jest najczęściej pracownikiem działu zakupów (15proc.).

W 45proc. badanych firm funkcjonują podstawowe wytyczne dotyczące wybranych elementów podróży służbowych m.in. w zakresie: rezerwacji hotelowych, biletów lotniczych czy raportowania, natomiast 44 proc. ankietowanych podmiotów wykazuje ustrukturyzowaną politykę podróży.
Kluczowe cele travel managerów na 2014 rok to: optymalizacja kosztów podróży (64proc.), poprawa efektywności systemów raportowania (43proc.) oraz promocja korzyści wynikających z polityki podróży wśród pracowników (36proc.).

Tegoroczne badanie wykazało, iż 36 proc. travel managerów przewiduje, że zapotrzebowanie na usługi hotelowe ich firm w roku 2014 wzrośnie o ok. 10proc. bądź pozostanie na tym samym poziomie (34 proc.). Regularną współpracę z wyspecjalizowanymi firmami zapewniającymi optymalizacje budżetów na podróże służbowe (Travel Management Companies - TMC) potwierdziło 56proc. badanych firm. Do kluczowych czynników istotnych przy wyborze TMC należy: relacja ceny do jakości usług (37proc.), kompleksowość (31 proc.) oraz szybkość i efektywność działania (29 proc.). Do zadań wspierających realizowanych przez TMC najczęściej należy rezerwacja biletów lotniczych (56 proc.), hoteli (39proc.) oraz biletów kolejowych (28 proc.).

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!