PARTNERZY PORTALU


Rośnie znaczenie turystyki w kreowaniu polskiego PKB

  • Autor: PAP
  • Dodano: 01 paź 2014 15:34

Udział turystyki w tworzeniu polskiego PKB przekroczył poziom 6 proc., a w 2013 r. do naszego kraju przyjechało blisko 16 mln turystów - powiedział podczas czwartkowej inauguracji 94. posiedzenia Komitetu Turystyki OECD minister sportu i turystyki Andrzej Biernat.

Szef resortu sportu podczas rozpoczynającego się w Warszawie posiedzenia Komitetu zwrócił uwagę, że mimo spowolnienia gospodarczego, turystyka jest jednym z niewielu sektorów, który notuje stały wzrost i przyczynia się do wzrostu zatrudnienia. "Polska gospodarka turystyczna ma duże znaczenie nie tylko ekonomiczne, ale także buduje pozytywny wizerunek naszego kraju" - dodał.

Biernat dodał, że efektem wzrostu liczby przyjazdów do Polski było zwiększenie wydatków turystów do 4,8 mld euro. "Naszym priorytetem, jako resortu jest podniesienie konkurencyjności polskiej turystyki" - podkreślił.

Minister zwrócił uwagę, że niebagatelnym wsparciem dla turystyki jest członkostwo naszego kraju w UE. Jako przykład wymienił 1,2 mld euro, jakie ze środków unijnych zostało przekazane na wspieranie i rozwój polskiej turystyki. Za te pieniądze promowane były polskie walory turystyczne, stworzono system informacji dla turystów, wspierano modernizację ścieżek rowerowych, rozbudowywano bazę noclegową, gastronomiczną i konferencyjną - wymieniał.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Biernat zaznaczył, że Polska jest przykładem "doskonale wykorzystanej szansy". Podobnie wypowiedzieli się przewodniczący biura Komitetu Turystyki Armando Peres oraz dyrektor centrum przedsiębiorczości, rozwoju lokalnego i małych przedsiębiorstw OECD Sergio Arzeni, którzy dodali, iż Polska na tle innych państw OECD jest państwem, który należy naśladować. Wskazali m.in. wysoki wzrost gospodarczy czy bardzo wysoki poziom wykorzystania funduszy strukturalnych UE.

Szef resortu sportu ocenił podczas wystąpienia, że obecnie przez OECD stoi pytanie, jak przy ograniczonych środkach skuteczniej działać na rzecz promocji, zwiększenia jakości miejsc pracy czy wspierania przedsiębiorstw turystycznych. "Nie możemy bać się nowych wyzwań, powinniśmy być innowacyjni" - powiedział.

Minister przypomniał ponadto, że Stadion Narodowy, na którym odbywa się konferencja, jest przykładem stworzenia produktu turystycznego, na którym odbywają się nawet nietypowe zawody sportowe, jak halowe mistrzostwa windsurfingowe, kongresy czy ważne spotkania polityczne - szczyt klimatyczny ONZ w 2013 r. "Tak wielki obiekt, jaki został wybudowany na Euro 2012, wciąż żyje i jest magnesem przyciągającym do Warszawy steki tysięcy gości nie tylko z Polski, ale i z zagranicy" - zaznaczył.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.136.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!