PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Różnice kulturowe wyzwaniem dla hotelarzy

Różnice kulturowe wyzwaniem dla hotelarzy
Artur Gębicki, Room Division Manager Novotel Kraków Centrum, mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 16 lip 2019 11:48

Nowe kierunki lotów do Polski są szansą dla rozwoju turystyki. W 2019 zainaugurowane zostało połączenie Dubaj - Kraków, dzięki któremu do dawnej stolicy Polski zaczęła docierać zdecydowanie większa liczba odwiedzających z krajów Bliskiego Wschodu. Przyciągnięcie turystów z krajów arabskich może pomóc w rozwoju, ale stawia przed branżą hotelarską także nowe wyzwania. ​

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 16 lip 2019 11:48

Oczywiście hotele w Polsce przygotowane są na podjęcie wszystkich gości, ale chcąc sprawić, aby poczuli się komfortowo ważne jest, aby zawsze udoskonalać elementy, które mogą być dla odwiedzającego ważne, nie tylko na jego prośbę podczas rezerwacji. Są to małe rzeczy, które rzutują nie tyle na ocenę samego pobytu, ale wrażenia, które mogą zadecydować o ponownym zatrzymaniu się w danym miejscu lub jego rekomendacji. Zauważyć można, że goście z Japonii preferują wanny niż prysznice, Amerykanie szukają jak największego łóżka, a Włosi liczą na cornetto i cappuccino. Załoga hotelu Novotel Kraków Centrum poszła dalej i wspólnymi siłami zadbała o to, aby doświadczenie podczas wyjazdu na długo zapadło w pamięć gości, szczególnie, że przez następne miesiące w hotelu spać będzie wiele grup zorganizowanych z Dubaju.

Przygotowanie się do wprowadzenia zmian nie może odbywać się na szybko, musi zostać przemyślane oraz usystematyzowane. W krakowskim hotelu zmiany zostały zaimplementowane po konsultacji z pracującym w Dubaju Guest Experience Managerem, którego opinia i znajomość kultury nadała im kształt. Wiele elementów zostało dostosowanych specjalnie dla gości z Bliskiego Wchodu, w pokojach znalazły się listy powitalne w języku arabskim, jabłka, traktowane jako owoc egzotyczny, z karteczkami po arabsku z pozytywnymi wiadomościami np. uśmiechnij się lub dobrego dnia. Woda została zmieniona na niegazowaną oraz niemineralizowaną, ponieważ taka jest preferowana. Przed przyjazdem umieszczona w pokoju zostaje także informacja, w którą stronę jest Mekka oraz ile kilometrów jest do niej z hotelu Novotel Kraków Centrum. Ze względu na różnice kulturowo-religijne wiele działań dotyczyło jedzenia. Bufet śniadaniowy poszerzony został o hummus i chleb arabski, a także dania, w których zostały wykorzystane takie przyprawy jak cynamon, anyż, kolendra, imbir, garam masala czy pasta tahini. Do podpisów dań w języku polskim i angielskim dołączył język arabski przy potrawach zawierających wieprzowinę.

– Chcemy, aby każdy z naszych gości czuł się u nas nie tylko komfortowo, ale też jak w domu, otwarcie połączenia lotniczego oraz zakontraktowanie wycieczek z Dubaju dało nam bodziec do wprowadzenia zmian dostosowanych pod konkretną grupę. Było to ciekawe doświadczenie, ponieważ goście europejscy, amerykańscy oraz azjatyccy przyzwyczajeni są do podobnych rozwiązań, które wprowadzone są w hotelach od lat. Teraz mogliśmy zmierzyć się z nowością i mamy nadzieję, że nasze indywidualne podejście zostanie szerzej zaimplementowane a rynku. Należy podkreślić, że jest to wspólna praca i zaangażowanie całego zespołu, na wielu płaszczyznach. Rozpoczynając od osób, które tłumaczyły list, kończąc na kucharzach dbających o menu oraz serwisie sprzątającym – mówi Artur Gębicki, Room Division Manager Novotel Kraków Centrum.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Kama 2019-07-30 13:59:46
    Ciekawy artykuł. Ten może być dobrym uzupełnieniem :) smeo.pl/blog/rozwoj-biznesu/wyzwania-przed-ktorymi-stoi-branza-hotelarska/

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.