Branżę hotelarską charakteryzuje dość duża rotacja pracowników. Nie wpływa to pozytywnie na wizerunek i działanie przedsiębiorstwa. Odejście członka personelu bywa kosztowne dla firmy, związane jest z czasem, rekrutacją i szkoleniem kandydata na jego miejsce. Dodatkowo, w przypadku gdy pracownik osiągał dobre wyniki, był lubiany i doceniany przez klientów, dochodzą koszty pośrednie, czyli niewykorzystane możliwości i utracone przyszłe przychody hotelu. Nowa osoba zatrudniona na jego miejsce potrzebuje czasu na wdrożenie się w pracę zespołu i poznanie specyfiki danego miejsca. Chcąc uniknąć nadmiernej rotacji hotelarze coraz staranniej podchodzą do selekcji pracowników, korzystają z usług zewnętrznych firm lub, w przypadku dużych sieci hotelowych, z wewnętrznego działu HR. Podczas rozmów z kandydatami do pracy w branży hotelarskiej pracodawcy i rekruterzy muszą zwracać uwagę nie tylko na kwalifikacje i wykształcenie potencjalnych pracowników, ale przede wszystkim na ich postawę, kulturę osobistą i na to czy będą w stanie dostosować się do specyfiki pracy. Hotele, zwłaszcza sieciowe, często korzystają z rekrutacji wewnętrznej, która ma wiele zalet, zarówno ekonomicznych, jak i związanych z czasem poświęconym na adaptację nowego pracownika. Dodatkowo działa motywująco dla całego zespołu, wiąże pracownika z firmą i pokazuje realne szanse na awans.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (80%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL