PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Rynek hotelowy w Polsce jest na tyle dojrzały, że może przyjąć brandy niszowe

Fot. Shutterstock, Kanyapak Lim
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 wrz 2019 09:55

Kolorowe i krzykliwe czy biznesowe i nudne. Rynek hotelowy w Polsce jest na tyle dojrzały, że może przyjąć brandy niszowe. Do Polski wchodzą też nowe sieci hotelowe, oferujące bezpośrednie umowy najmu. Ta tendencja sprawi, że sektorem zainteresują się również inwestorzy biurowi czy logistyczni, szukając długoterminowego przepływu finansowego. Jednocześnie sektor urośnie kosztem segmentu handlowego. Do takich m.in. wniosków doszli paneliści sesji „Hotele. Desant debiutantek. Zagraniczne marki hoteli penetrują polski rynek. Jak zmienią branżę?”

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 wrz 2019 09:55

Hotele były optymalizowane bardzo długo przez finansistów i zaczynały przypominać tabelkę w excelu.

– Ona została i obowiązuje na piętrach obiektu  jako wzór wystandaryzowanych pokoi, ale części wspólne muszą być ciekawe, ponieważ goście spędzają tam najwięcej czasu. Oczywiście liczy się dobre łóżko i śniadanie, ale dzisiaj najważniejsze jest dobre wi-fi – powiedział Jacek Tokarski, partner COO Hotel Professionals podczas sesji „Hotele. Desant debiutantek. Zagraniczne marki hoteli penetrują polski rynek. Jak zmienią branżę?” 

Hotel nie może przeszkadzać 

Czy nowe marki hotelowe faktycznie zmieniają rynek hotelowy, czy są to po prostu formaty odświeżające istniejące koncepty?

Zdaniem Rafała Abramczyka należy zadać pytanie, jak rynek będzie wyglądał za 10 lat – ile z tych nowych marek przetrwa próbę czasu. Te nowe, kolorowe i krzykliwe koncepty nie wszędzie pasują.

– Dlatego hotelAG postawił na sprawdzoną markę Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów, ponieważ jest to dzielnica biznesowa. Bałbym się postawić w tym miejscu zupełnie nieznaną markę – przyznaje Rafał Abramczyk, prezes zarządu hotelAG.

Dodaje, że hotel biznesowy nie może przeszkadzać gościom nie tylko w pracy, ale także pod każdym innym względem.

– Musi mieć piekielnie szybki internet, żeby klient mógł się bez problemu łączyć z drugim końcem świata. Nic go w hotelu negatywnego nie może zaskoczyć. Możemy poczęstować go fantastycznym śniadaniem, ale jeśli kolory wnętrza nie pozwolą mu się skupić, to on już więcej do takiego obiektu nie wróci – uważa Rafał Abramczyk, prezes zarządu hotelAG. 

Lifting czterech gwiazdek 

Zdaniem Adama Koniecznego, Development Directora Europe Louvre Hotels Group każda marka hotelowa odświeżyła swoje brandy w segmencie czterogwiazdkowym. One rzeczywiście są kolorowe i lifestyle’owe.

– My postawiliśmy na chińską markę Metropolo. Wprowadziliśmy ją razem z Arturem Kozieją do Krakowa, do niedokończonego hotelu Gromada. Pomysł uzyskał akceptację naszego właściciela, dlatego że w Chinach Kraków jest bardzo znany. Co roku sporo gości z Chin odwiedza miasto. Są to stuprocentowe wzrosty. Projekt jest innowacyjny i pilotażowy – opisuje Adam Konieczny.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.228.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.