PARTNERZY PORTALU


Świętokrzyska Regionalna Organizacja Turystyczna wyedukuje hotelarzy

  • Autor: PAP
  • Dodano: 28 sty 2014 17:49

Kursy zawodowe, płatne staże, doposażenie szkoły pozwalające na praktyczną naukę turystyki i hotelarstwa, zakłada projekt Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, realizowany w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego w Kielcach.

Partnerem w realizacji przedsięwzięcia jest brytyjska firma, zajmująca się szkoleniami w branży turystycznej i hotelarskiej.

Jak mówiła we wtorek podczas konferencji prasowej dyrektor biura zarządu świętokrzyskiej ROT Małgorzata Wilk-Grzywna, badania pokazują, że branża turystyczna w regionie potrzebuje pracowników z konkretnymi umiejętnościami zawodowymi i dobrą znajomością języków obcych. Dlatego też organizacja - zajmująca się głównie tworzeniem i promocją produktów turystycznych - zdecydowała się wesprzeć projekt edukacyjny.

W projekcie, który potrwa dwa lata, będzie uczestniczyło 200 uczniów szkoły, kształcącej w kierunkach: technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej i technik ekonomista.

Zaplanowano szkolenia dotyczące m. in.: rachunkowości w hotelarstwie i ubezpieczeń społecznych w krajach Unii Europejskiej, pilotażu i przewodnictwa wycieczek, organizacji turystyki.

Będą też kursy: pracy kelnera, baristy, barmana, obsługi nowoczesnych urządzeń w hotelarstwie, obsługi gościa w pokoju hotelowym oraz technik sprzedaży w hotelarstwie i gastronomii.

W kształtowaniu umiejętności praktycznych mają pomóc wyposażone dzięki realizacji projektu sale szkolne, zaaranżowane na trzygwiazdkowy pokój hotelowy, kawiarnię z barem i biuro podróży.

"Uczniowie przychodzą na zajęcia, jak do pracy. Mają za zadnie obsłużyć gościa w hotelu, sprzątnąć pokój w ramach odpowiednich procedur, czy obsłużyć gościa w barze i kawiarni" - mówił nauczyciel przedmiotów zawodowych w szkole, Bartosz Prońko.

Przewidziano także spotkania z doradcami zawodowymi.

Podczas szkoleń uczniowie poznają też kulturę i krajoznawstwo Wielkiej Brytanii. W wakacje 14 wyróżniających się uczestników projektu, weźmie udział w dwutygodniowym wyjeździe studyjnym do brytyjskiego Bournemouth - największego ośrodka obsługi ruchu turystycznego na Wyspach. Poznają zasady funkcjonowania tamtejszych hoteli, lokali gastronomicznych i instytucji obsługujących ruch turystyczny. Będą uczestniczyli w warsztatach zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w Wielkiej Brytanii, w zakresie turystki.

40 osób odbędzie płatne staże zawodowe na terenie województwa świętokrzyskiego - w hotelach, restauracjach, biurach podróży i biurach rachunkowych.

Dzięki realizacji projektu w szkole wyremontowano bibliotekę i wyposażona ją w nowe, specjalistyczne podręczniki dotyczące hotelarstwa, turystyki oraz ekonomii ze wskazaniem na rachunkowość i podatki w turystyce. Obok powstała multimedialna czytelnia oraz pracownia komputerowa.

Projekt o wartości ponad 1,2 mln zł, został dofinansowany ze środków Unii Europejski, w ramach programu Kapitał Ludzki.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!