PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Sytuacja w hotelach w Polsce. IGHP przedstawia wyniki najnowszego badania

Sytuacja w hotelach w Polsce. IGHP przedstawia wyniki najnowszego badania
Fot. Shutterstock
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 23 kwi 2020 14:31

Ponad 80 proc. hoteli planuje uzyskać dofinansowania dla pracowników – wynika z ankiety, którą IGHP przeprowadziła na początku kwietnia wśród hotelarzy. Większość hoteli biorących udział w badaniu skorzysta z możliwości odroczenia lub umorzenia danin państwowych, co pokazuje ogromną potrzebę utrzymania bieżącej płynności przedsiębiorstw hotelowych.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 23 kwi 2020 14:31

W badaniu uczestniczyło 279 firm hotelarskich. Kilka z nich to firmy wielohotelowe jednak zdecydowana większość to mikro, mali i średni przedsiębiorcy: łącznie prawie 88 proc. pytanych.

78,5 proc. hoteli jest zamkniętych, a 2,8 proc. zostało zamienionych na izolatoria lub hotele dla medyków, które jednak najczęściej wykazują bardzo niskie obłożenie, musząc jednocześnie utrzymywać w gotowości cały obiekt.

Na pytania dotyczące pracowników zatrudnionych na umowę o pracę 38 proc. pytanych odpowiedziało, że zwalniało ich w marcu, a 43 proc., że planuje przeprowadzić zwolnienia w kwietniu. 51 proc. respondentów wysyłało pracowników w marcu na postojowe, a aż 86 proc. pytanych wysyłało ich na zaległe i bieżące urlopy. W kwietniu i maju część właśnie tych wracających z urlopów pracowników jest objętych planem zwolnień, zgodnie z informacją opisaną w pierwszym zdaniu.

81 proc. pytanych planuje uzyskać dofinansowanie dla pracowników. Celem nadrzędnym przedsiębiorców jest maksymalne w miarę możliwości utrzymanie trzonu kadry pracowników niezbędnych do ponownego uruchomienia hoteli.

Analogiczne statystyki dla zatrudnionych na umowie zlecenia są bardziej spłaszczone. Zleceniobiorcy są pracownikami koniecznymi do uzupełnienia podstawowej kadry pracowników, a więc nie są niezbędni w obecnej sytuacji oczekiwania na ponowne uruchomienie hoteli. Stąd odnotowany wyższy wskaźnik zwolnień w marcu i jednocześnie znacznie mniejszy odsetek kierowanych na urlopy (tej grupie zatrudnionych urlopy zwykle nie przysługują) oraz wniosków o dofinansowanie. I tak 54 proc. pytanych zwalniało zleceniobiorców w marcu, a 28 proc. planuje zwalniać w kwietniu. 27 proc. respondentów wysyłało zleceniobiorców w marcu na postojowe, a tylko 15 proc. wysłało ich na zaległe i bieżące urlopy. 35 proc. pytanych planuje wystąpić o dofinansowanie dla wsparcia zleceniobiorców.

Większa liczba hoteli wprowadza program zmniejszenia etatów (69 proc. pytanych) niż postojowego (47 proc. pytanych), ponieważ wiąże się to z większą kwotą dofinansowania, biorąc pod uwagę obecną przeciętną dla sektora hotelarskiego siatkę płac. Szczególnie dotyczy to podstawowych stanowisk pracowników etatowych, których jest najwięcej w strukturze organizacyjnej hotelu. Stosunkowo nieduży odsetek (42 proc. pytanych) deklaruje wystąpienie o dofinansowanie starosty. Wytłumaczyć to należy faktem, iż aktualnie w wielu regionach Polski jest ono jeszcze niedostępne, bez gwarancji uzyskania, a jednocześnie wyklucza dofinansowanie postojowego lub zmniejszonego wymiaru czasu pracy.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!