PARTNERZY PORTALU


To jeden z najtrudniejszych okresów w historii lotnictwa cywilnego w Polsce

To jeden z najtrudniejszych okresów w historii lotnictwa cywilnego w Polsce
fot. Shutterstock. Autor: Autor: DarwelShots
  • Autor: PAP
  • Dodano: 22 gru 2020 20:49

Polskie porty lotnicze w pierwszej połowie 2020 r. obsłużyły ponad 8 mln pasażerów; ruch pasażerski zmalał o 64 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2019 r. - podał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Drugi kwartał br. był jednym z najtrudniejszych okresów w historii lotnictwa cywilnego w Polsce - dodano.

"Ponad 8 mln pasażerów oraz 77,7 tys. operacji lotniczych obsłużyły polskie porty lotnicze w pierwszej połowie 2020 r. Ruch pasażerski, w porównaniu z pierwszą połową 2019 r., zmalał o 64 proc., a liczba operacji o 59 proc." - poinformował we wtorkowym komunikacie ULC.

Urząd podał, że drugi kwartał 2020 r. "był jednym z najtrudniejszych okresów w historii lotnictwa cywilnego w Polsce". "Główną przyczyną było zawieszenie od połowy marca do końca maja pasażerskich połączeń lotniczych" - wskazano.

Jak przekazał ULC, zarówno w kwietniu, jak i w maju br., liczba pasażerów obsłużonych przez polskie lotniska stanowiła niecałe 0,5 proc. liczby pasażerów podróżujących w analogicznych miesiącach 2019 r. Z początkiem czerwca został wznowiony ruch krajowy, a w połowie miesiąca częściowo przywrócono ruch międzynarodowy. W czerwcu, z powodu epidemii i związanego z nią spadku popytu na podróże lotnicze, obsłużono tylko 2 proc. liczby pasażerów podróżujących w czerwcu 2019 r. (14 proc. w ruchu krajowym).

"Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło prawie 3,2 mln pasażerów, tj. 5,4 mln podróżnych mniej niż w pierwszej połowie 2019 r." - czytamy. Drugie co do wielkości lotnisko, Port Lotniczy Kraków-Balice, obsłużyło 1,5 mln pasażerów, tj. o 2,3 mln mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Z danych ULC wynika, że wśród przewoźników lotniczych w pierwszej połowie 2020 r. najwięcej pasażerów obsłużył irlandzki Ryanair - ponad 2,2 mln osób, tj. 3,6 mln pasażerów mniej niż w analogicznym okresie 2019 r. Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozły ponad 2 mln pasażerów, tj. 3,4 mln pasażerów mniej niż w pierwszej połowie 2019 r. Wizz Air, trzeci największy przewoźnik w Polsce, przewiózł w tym okresie niecałe 1,7 mln pasażerów, co oznacza 2,5 mln mniej niż w pierwszej połowie 2019 r.

"W pierwszej połowie 2020 r., w ramach regularnych przewozów międzynarodowych, przewieziono prawie 12 mln pasażerów mniej niż w analogicznym okresie 2019 r., a w ramach przewozów czarterowych 1,3 mln pasażerów mniej" - napisano.

W pierwszej połowie 2020 r., w ramach przewozów krajowych, przewieziono 1,1 mln pasażerów mniej niż w analogicznym okresie 2019 r., co oznacza spadek o 60 proc. W samym drugim kwartale, pomimo wznowienia ruchu lotniczego na początku czerwca, ruch krajowy odnotował spadek liczby pasażerów o 95 proc. Najwięcej pasażerów w ruchu krajowym przewiózł PLL LOT - prawie 690 tys. podróżnych, tj. ponad 1 mln pasażerów mniej niż w pierwszej połowie 2019 r.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.247.75
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!