PARTNERZY PORTALU


Turyści rezygnują z Polski w czerwcu. Boją się wzrostu cen hoteli i usług gastronomicznych

Turyści rezygnują z Polski w czerwcu. Boją się wzrostu cen hoteli i usług gastronomicznych
  • Autor: PAP
  • Dodano: 22 maj 2012 08:51

Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej w okresie piłkarskich mistrzostw Europy można spodziewać się przyjazdu do naszego kraju od 700 tys. do 1,5 mln gości. Dla branży turystycznej czerwiec zapowiada się jednak jako... miesiąc wyjazdów.

"Organizacja piłkarskich mistrzostw Europy przyniesie zarówno krótko- jak i długoterminowe efekty dla polskiej branży turystycznej. Te krótkoterminowe są często negatywne, a na Euro 2012 paradoksalnie wygrywają biura wyjazdowe. Czerwiec praktycznie wypadł z oferty przyjazdowej" - zauważa wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Dariusz Wojtal.

Jak wyjaśnia Wojtal, przyczynami mniejszego zainteresowania turystycznymi przyjazdami do Polski są zarówno obawy przed wzmożonym ruchem komunikacyjnym i trudnościami w poruszaniu się po będących nadal w budowie drogach i autostradach, jak i gwałtowny wzrost cen hoteli i usług gastronomicznych w okresie trwania turnieju. Wyjazdy są natomiast popularne, bowiem wielu mieszkańców miast-gospodarzy obawia się tłoku, korków i innych perturbacji związanych z turniejem.

"Obserwujemy obecnie zjawisko nagłego spadku cen, co jest reakcją na małe zainteresowanie usługami hotelowymi. Boję się, że jest już jednak za późno. Mamy informacje, że w niektórych hotelach, nawet pięciogwiazdkowych, zarezerwowanych jest zaledwie 30 procent miejsc. Podobna sytuacja była zresztą cztery lata temu w Austrii, ale nie wzięto tego pod uwagę, ustalając poziom cen" - powiedział Wojtal podczas organizowanej przez POT konferencji "Jak wygrać Euro 2012?".

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Wiceprezes PIT wysoko ocenił prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną akcje promocyjne na najważniejszych rynkach zagranicznych. W opinii Dariusza Wojtala przyniesie to pozytywne efekty długofalowe w postaci zmiany wizerunku Polski i kształtowanie obrazu kraju atrakcyjnego turystycznie, nowoczesnego i otwartego. W okresie kolejnych 2-3 lat organizacja Euro powinna przynieść zauważalny wzrost zainteresowania turystów zagranicznych naszym krajem. Przyczyni się do tego również rozwój infrastruktury - lotnisk, ich połączeń z centrami miast, autostrad i dróg ekspresowych, komunikacji miejskiej czy wreszcie wykorzystanie wykwalifikowanych wolontariuszy.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.56.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!