PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Turyści w mediach społecznościowych. Najnowsze trendy pod lupą

Turyści w mediach społecznościowych. Najnowsze trendy pod lupą
Fot. Fotolia
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 lut 2018 17:08

Jak różnorodni są podróżni, jak zróżnicowane są ich zainteresowania i sposób, w jaki chcą spędzać swój wolny czas - pokazuje analiza „TravelBrag” przeprowadzona przez Hotels.com. Do analizy najczęściej oznaczanych miejsc w mediach społecznościowych wykorzystano sztuczną inteligencję.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 lut 2018 17:08

Narzędzie stworzone przez Hotels.com przenalizowało ponad pięć milionów oznaczeń z całego świata. Korzystając z połączenia danych tweedów zawierających linki do postów na Instagramie oraz innowacyjnej technologii AI, Hotels.com był w stanie zidentyfikować i pogrupować typy oznaczeń według słów kluczowych związanych z podróżą i wzmianek o miejscach docelowych. W ten sposób powstał przegląd miejsc, którymi chwalą się turyści w mediach społecznościowych na całym świecie.

Dzięki analizie możemy dowiedzieć się m.in., że podróżni z całego świata interesują się kulturą – muzea zostały oznaczone przez nich ponad 300 tys. razy, zachwycają się urokami miejskich starówek (170 tys. oznaczeń) i piękną pogodą (130 tys. oznaczeń). Zaglądają też do restauracji zlokalizowanych na wodzie, czy muzeów poświęconych tematyce erotycznej. Wśród 10 najczęściej oznaczanych tematów znajdują się: muzea, bary zlokalizowane na dachach budynków, starówki, sztuka współczesna, opera, słońce, olimpiada, katedra i galerie sztuki.

Wspomniane trendy pokrywają się z wnioskami z przeprowadzonego w ostatnim czasie przez Hotels.com raportu Mobile Travel Tracker, z którego wynika, że jeden na sześciu podróżnych przeszukuje media społecznościowe przed podróżą, by zaplanować, gdzie zrobi najbardziej inspirujące miejsca do opublikowania na swoich kanałach. Ponadto, jak wynika z raportu, przeciętny turysta spędza ponad 66 minut dziennie na przeglądaniu mediów społecznościowych. Co więcej, chociaż wielu podróżnych w dalszym ciągu skupia się na oznaczaniu najpopularniejszych atrakcji turystycznych i wydarzeń kulturalnych, coraz więcej osób udostępnia też zdjęcia jedzenia, informacje o pogodzie czy dokumentujące ich sportowe poczynania.

#Foodporn

Na Instagramie aż roi się od zdjęć z hasztagiem #FoodPorn, a lista oznaczeń różnych smakołyków wydaje się nie mieć końca. Ciasta w Sztokholmie i curry w Toronto dodają lekkiego urozmaicenia nowojorskim stekom. Co zaskakujące, enchilada, popularna potrwa meksykańska, jest w Meksyku dwa razy bardziej popularna od sztuki nowoczesnej, lody zdobyły aż 10% wszystkich oznaczeń z San Francisco, a Jumbo Kingdom, zlokalizowana w Hongkongu restauracja znajdująca się na wodzie, zajęła aż drugie miejsce w rankingu oznaczeń w tym mieście, uzyskując ponad 20 000 oznaczeń.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.144.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!