Turystyka ze wsparciem regionalnych samorządów


Polska Organizacja Turystyczna i samorządy województw chcą wzmocnić współpracę m.in. poprzez wspólne planowanie działań promocyjnych, ujednolicenie metodologii badań ruchu turystycznego czy tworzenie spójnego systemu dostępu do danych i zarządzania turystyką.
W środę obradujący w Podzamczu k. Ogrodzieńca (Śląskie) Konwent Marszałków powołał zespół merytoryczny ds. turystyki. Z taką inicjatywą wystąpił wcześniej prezes POT Wojciech Fedyk.
Jego zdaniem wzmocnienie współpracy z samorządami województw uzupełni lukę w systemie, którego częścią są - oprócz krajowej (POT) - także regionalne i lokalne organizacje turystyczne, samorządy lokalne i gospodarcze oraz wszystkie podmioty działające w branży turystycznej.
"Chcemy budować turystyczną markę kraju w oparciu o marki regionów. Nie ma innej drogi - potrzebne jest pokazywanie walorów regionów, uwypuklanie cennych obszarów na ich terenie" - powiedział Fedyk, według którego w działaniach promocyjnych poszczególnych regionów należy szukać "wspólnego mianownika" i wspólnie planować działania promocyjne w perspektywie średnio i długookresowej.
Prezes POT chciałby, aby samorządy mogły konsultować projekty przygotowywane przez tę organizację - np. plan jej działań na najbliższe dwa lata - już na etapie ich przygotowania, z możliwością wnoszenia swoich sugestii i koordynacji niektórych działań. POT postuluje także stworzenie spójnego systemu monitorowania działań w zakresie turystyki.
"Jest potrzeba np. wspólnego planowania badań ruchu turystycznego, wypracowania wspólnej metodologii, aby uzyskać miarodajne i porównywalne dane dotyczące dochodów, jakie daje turystyka" - powiedział Fedyk.
POT chciałaby udostępnić samorządom - w formie portalu internetowego - zestaw przydatnych dla nich danych dotyczących rynku turystycznego; ma to być swoiste "obserwatorium turystyczne", pomocne np. w pracach nad działaniami promocyjnymi regionów.
Współpraca POT z samorządami województw ma również dotyczyć projektów w zakresie turystyki w kolejnej perspektywie finansowej UE oraz wspierania regionów jako - jak mówił prezes organizacji - "gospodarzy i beneficjentów przemysłu spotkań".
"Mam nadzieję, że wspólnie wypracujemy jakiś model, który będzie satysfakcjonujący dla wszystkich. Każdy region jest inny i prowadzi własne działania promocyjne, ale też chyba żaden region nie jest dziś w pełni zadowolony z działań w tym obszarze" - skomentował marszałek woj. śląskiego Wojciech Saługa, uznając potrzebę koordynacji niektórych działań dotyczących wspierania turystyki, we współpracy z POT.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.