PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

W kierunku digitalizacji – jak zmienia się branża hotelarska?

W kierunku digitalizacji – jak zmienia się branża hotelarska?
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 paź 2019 15:27

Dziś cała branża hotelarska stoi przed dużym wyzwaniem w sferze zaspokajania potrzeb zaawansowanego technologicznie klienta. Współczesne obiekty udostępniają gościom hotelowym szereg innowacyjnych usług podwyższających komfort pobytu, co pozytywnie wpływa na customer experience. Kierunek rozwoju branży wyraźnie wskazuje, że to właśnie digitalizacja jest najistotniejszym krokiem w kierunku zaspokajania potrzeb współczesnego klienta.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 paź 2019 15:27

Według raportu „Rynek Hoteli oraz Condohoteli w Polsce 2018” branża hotelowa w naszym kraju rozwija się niezwykle dynamicznie, notując znacznie wyższe wzrosty niż w innych państwach z regionu. W latach 2012-2017 liczba turystów korzystających z hoteli wzrosła o ponad 7 mln osób. Wraz z wzrostem liczby odwiedzających rośnie także stopień wykorzystania pokoi hotelowych - ponad 10 p.p. od 2009 r.

– Dobra koniunktura rynkowa, zarówno w Polsce jak i na świecie, oznacza zwiększone przychody, a co za tym idzie – zwiększenie puli środków możliwych do przekazania na cele rozwojowe. Dlatego też można ostatnio dostrzec popyt na nowoczesne rozwiązania w tej branży, i to właśnie w nowych technologiach hotele upatrują nowe możliwości na przyciągnięcie kolejnych klientów do swoich obiektów – mówi Piotr Pawlikowski, ekspert z MCX PRO, firmy wyspecjalizowanej w tworzeniu rozwiązań technologicznych i komunikacyjnych m.in. dla branży hotelarskiej. Jak więc będą zmieniać się hotele w najbliższych latach?

Wszystko przez aplikację

Współcześnie dla wielu osób, nie tylko tych znajdujących się w podróży, smartfon jest najważniejszym urządzeniem jeżeli chodzi o konsumpcję multimediów, łączność z globalną siecią czy dokonywanie płatności. Obecnie za pomocą telefonu kupujemy bilety do kina i tramwaju, umawiamy się do lekarza czy też opłacamy domowe rachunki. Na wyjeździe nasze potrzeby związane z komunikacją dodatkowo wzrastają, a często jedynym urządzeniem jakie ze sobą zabieramy jest właśnie smartfon. Nic więc dziwnego, że najnowocześniejsze sieci hoteli na całym świecie dążą do tego, by wszystkie czynności, związane z pobytem w placówce, gość mógł wykonać właśnie z poziomu urządzenia mobilnego.

– W nowoczesnych hotelach podróżujący rozpoczyna wizytę od rezerwacji pokoju z poziomu aplikacji. Po przyjechaniu na miejsce dokonuje check-in’u również przez telefon. Wtedy też jego smartfon, dzięki wykorzystaniu NFC, automatycznie staje się kluczem do pomieszczenia. Przez cały czas pobytu to właśnie przez aplikację klient łączy się z obsługą i dokonuje zamówień np. w hotelowym barze. Finalnie, check-out i ocena pobytu również odbywa się za pomocą aplikacji w smartfonie­ – mówi Piotr Pawlikowski z MCX PRO. Dodatkowo, raport „Rynku hoteli” pokazuje wyraźnie, że w ogólnej puli gości z roku na rok rośnie odsetek osób będących w podróży służbowej. Dlatego też duża część nowych hoteli w Polsce jest budowana obok centrów biurowych. Trend ten jest zauważalny także w rozbudowującej się palecie usług oferowanych przez placówki dla osób podróżujących służbowo.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.249.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.