PARTNERZY PORTALU


Warimpex w czasach pandemii. Mniej hoteli, biurowce na celowniku

Warimpex w czasach pandemii. Mniej hoteli, biurowce na celowniku
Franz Jurkowitsch, prezes zarządu spółki Warimpex
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 lis 2020 09:28

Dzięki wzrostowi przychodów z nieruchomości biurowych Grupa Warimpex zanotowała dodatni wynik z działalności operacyjnej (EBITDA) za trzy pierwsze kwartały 2020 roku. Związany z koronawirusem spadek wyników w sektorze hotelarskim, brak zysków ze sprzedaży i z wyceny nieruchomości oraz ujemne różnice kursowe doprowadziły jednak do wyniku finansowego netto okresu w wysokości -31,2 mln EUR.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 lis 2020 09:28

- W kontekście obecnego kryzysu zdrowotnego stajemy przed wyzwaniami natury zarówno społecznej, jak i gospodarczej. W związku z tym Warimpex podjął z odpowiednim wyprzedzeniem właściwe działania: zredukował dzięki sprzedażom portfolio hoteli, które szczególnie ucierpiało w wyniku pandemii Covid-19 i skoncentrował się bardziej na nieruchomościach biurowych. Zaowocowało to w 2019 roku najlepszym wynikiem w historii naszej firmy. To oraz kontynuacja dodatnich wyników z działalności operacyjnej - przychody z wynajmu nieruchomości biurowych wzrosły nieznacznie w trzecim kwartale - stanowi podstawę do dalszego stabilnego rozwoju Warimpexu - wyjaśnia Franz Jurkowitsch, Prezes Zarządu spółki.

W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku przychody z wynajmu nieruchomości biurowych wzrosły z 14,3 mln EUR do 15,7 mln EUR. Jest to głównie efektem ukończenia w maju 2019 roku biurowca Mogilska 43 Office w Krakowie oraz pozyskania nowych najemców w obiekcie Ogrodowa Office w Łodzi. Z kolei w segmencie hoteli, po sprzedaży hotelu Dvorak w ubiegłym roku oraz w związku z pandemią wywołaną koronawirusem, przychody spadły o ok. 60 %. Potraktowany z osobna III kwartał pozwala stwierdzić – mimo osłabienia rubla o 20 % – wzrost przychodów ze sprzedaży w segmencie obiektów biurowych o 1 %, natomiast w segmencie hoteli spadek obrotów z 2,6 mln EUR do 0,6 mln EUR.

Łączne przychody ze sprzedaży za pierwsze trzy kwartały 2020 roku spadły z 23,3 mln EUR do 19,5 mln EUR. Zysk brutto ze sprzedaży  wyniósł 10,5 mln EUR w porównaniu z 14,1 mln EUR w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku.

W okresie sprawozdawczym nie dokonano żadnych transakcji na nieruchomościach. Okoliczność ta w połączeniu ze spadkiem wyników sektora hotelarskiego oraz ujemnymi, lecz nieodnoszącymi się na przepływy pieniężne efektami wyceny nieruchomości, doprowadziła do spadku wskaźnika EBITDA z 53,4 mln EUR do 1,8 mln EUR. Wyniki z działalności operacyjnej są więc w dalszym ciągu dodatnie. Wskaźnik EBIT spadł po uwzględnieniu odpisów amortyzacyjnych i korekt wartości z 56,6 mln EUR do -8,9 mln EUR.

Wynik z działalności finansowej (wraz z wynikiem z joint ventures) spadł z 4,5 mln EUR do -20,2 mln EUR. Obejmuje on nieodnoszące się na przepływy pieniężne straty z tytułu przeliczenia pozycji w walucie w wys. -8,9 mln EUR (w roku ubiegłym: +7,8 mln EUR) oraz straty z joint ventures w wys. -5,1 mln EUR (w roku ubiegłym: +1,8 mln EUR), które z kolei są rezultatem gorszych wyników generowanych przez hotele oraz strat z tytułu przeliczenia pozycji w walucie.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.185.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!