Warszawskie hotele Grupy Orbis odnotowały dwucyfrowe wzrosty
Raport spółki Orbis SA za I półrocze br. wskazuje na zróżnicowane wyniki hoteli w poszczególnych miastach naszego kraju. W Warszawie hotele grupy odnotowywały dwucyfrowe wzrosty wskaźników operacyjnych.
Pierwsza połowa roku przyniosła także pozytywne rezultaty w Trójmieście. Jednak np. w Poznaniu, Katowicach i wielu mniejszych miastach nie stwierdzono oznak poprawy koniunktury
Jeśli chodzi o sprzedaż poszczególnych usług, pozytywny trend utrzymywał się w segmencie konferencji i szkoleń, z czego skorzystały głównie hotele Novotel. Jak podała spółka, zauważalny jest też wzrost liczby indywidualnych klientów biznesowych, zwłaszcza w hotelach funkcjonujących pod markami Mercure, Ibis i Orbis. Liderem wzrostu były hotele średniego i górnego segmentu rynku. W kategorii hoteli ekonomicznych wystąpił stabilny wzrost.
"Sprzedaż wzrosła dzięki powodzeniu działań marketingowych: zimowym i wiosennym promocjom opartym na mechanizmie 'Dłuższy pobyt, niższy rachunek' oraz czerwcowej akcji 'Szalone ceny'. Tej ostatniej towarzyszyła efektywna kampania reklamowa online, dzięki czemu promocja wygenerowała o 1/3 wyższe przychody niż jej edycja z 2010 roku" - poinformowała spółka.
Jak informowaliśmy, w pierwszym półroczu 2011 roku zysk grupy Orbis, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 33,6 mln zł wobec 3 mln zł starty rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 50,7 mln zł z 14,2 mln zł, a przychody spadły do 394,1 mln zł z 396,2 mln zł.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.