PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Wartość złożonych wniosków o zwrot za odwołane wycieczki przekroczyła 184 mln zł

Wartość złożonych wniosków o zwrot za odwołane wycieczki przekroczyła 184 mln zł
shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 15 paź 2020 09:07

Organizatorzy turystyczni złożyli już kilkadziesiąt tysięcy wniosków na kwotę ponad 184 mln zł, o zwrot z Turystycznego Funduszu Zwrotów za odwołane z powodu epidemii wycieczki - podał Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Po pozytywnej weryfikacji wniosków Fundusz ma 14 dni na zlecenie zwrotu.

"Mamy za sobą pierwsze dwa tygodnie obowiązywania ustawy umożliwiającej podróżnym występowanie o zwrot środków za imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Już teraz możemy powiedzieć, że zainteresowanie jest olbrzymie, co widać po liczbie wniosków złożonych przez podróżnych i organizatorów oraz po liczbie kontaktów z Funduszem" - powiedział rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego Damian Ziąber.

Jak podał, do tej pory organizatorzy turystyczni przesłali do UFG - przy którym działa Turystyczny Fundusz Zwrotów (TFZ) - kilkadziesiąt tysięcy wniosków, z czego dotąd wyodrębniono już niemal 60 tys. unikalnych danych podróżnych do weryfikacji.

Dodał, że sami podróżni złożyli dotąd ponad 46 tys. wniosków. Wyjaśnił przy tym, że ustawa przewiduje, iż wnioski o zwrot muszą składać samodzielnie podróżni oraz organizatorzy wycieczek.

Rzecznik wskazał, że od momentu złożenia późniejszego wniosku (organizatora albo podróżnego) Fundusz ma 30 dni na weryfikację danych i sprawdzenie czy informacje się zgadzają i czy płatności miały miejsce, a następnie - jeśli weryfikacja jest poprawna - 14 dni na zlecenie wypłaty środków na rachunek podróżnego. "Środki będzie wypłacał Bank Gospodarstwa Krajowego" - zaznaczył.

Rzecznik UFG przypomniał, że do mechanizmu zwrotu pieniędzy za odwołane wycieczki potrzebne są trzy rzeczy: wniosek podróżnego, wniosek organizatora imprezy oraz wpłacenie przez niego opłaty w wysokości określonej w ustawie. Przypomniał również, że z powodu trwającej pandemii wnioski należy składać wyłącznie online, po zalogowaniu się na uprzednio założone konto w portalu TFG.

Dodał, że zwroty możliwe są dla tych, którzy nie odebrali rekompensaty (voucher, przesunięcie terminu wycieczki, inna wycieczka, zwrot gotówki) oraz dla wszystkich rodzajów płatności bezgotówkowych oraz przy wpłacie u agenta gotówką.

Dla podróżnych i organizatorów Fundusz przygotował również specjalny serwis internetowy. Znajduje się tam również wykaz ponad 100 najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi.

Nowela ustawy z 17 września, tzw. druga tarcza turystyczna, która weszła w życie 1 października br. wprowadziła kilka rozwiązań mających pomóc branży turystycznej. Chodzi m.in. o Turystyczny Fundusz Zwrotów przy Ubezpieczonym Funduszu Gwarancyjnym, który ma za zadanie zwracać turystom pieniądze za odwołaną wycieczkę.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.207.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!