PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Lokal usługowy - alternatywa dla prywatnych inwestorów?

Lokal usługowy - alternatywa dla prywatnych inwestorów?
Lokale usługowe na nowych osiedlach, Osiedle Primo, fot. mat. prasowe
  • Autor: housemarket.pl
  • Dodano: 03 mar 2020 08:40

Rosnące ceny mieszkań i zbliżający się "próg bólu" najemców powodują, że inwestorzy indywidualni rozglądają się za alternatywnymi sposobami lokowania kapitału. Dla tych, którzy nadal chcą inwestować w nieruchomości, pomysłem na rynek nieruchomości komercyjnych może być lokal usługowy.

  • Autor: housemarket.pl
  • Dodano: 03 mar 2020 08:40

Inwestycja w nieruchomość uznawane są za jedną z najpewniejszych form lokaty kapitału. Największą popularnością cieszą się tu mieszkania zakupione na rynku deweloperskim, jednak w styczniu 2020 roku, pierwszy raz od ponad pół roku, zanotowano spadki cen mieszkań na rynku pierwotnym. Rynek wtórny nie przejmuje się tym i dalej rośnie na wartości. Tymczasem najemcy zbliżają się do granicy bólu – już wkrótce wzrost cen nieruchomości przestanie się przekładać na wzrost zysków z najmu.

Wyższą stopę zwrotu można uzyskać, inwestując w nieruchomości komercyjne. 

- Nieruchomości komercyjne pozwalają zarabiać stabilnie, ich wycena nie zmienia się też sezonowo i zwykle rośnie rocznie w przewidywalny sposób – mówi Adam Komorowski, prezes Grupy Cirrus Capital, oferującej inwestorom nieruchomości komercyjne – Sekret tkwi w sposobie wyceny nieruchomości. Mieszkania wyceniamy zwykle metodą porównawczą, natomiast lokale komercyjne wyceniane są profesjonalną metodą wyceny dochodowej.

Jak wynika z raportu BNP Paribas Real Estate Poland, w pierwszych III kwartałach 2019 roku segmenty tego rynku zanotowały inwestycje na poziomie około 4,5 mld. euro. Najszybciej rósł segment biurowy – aż 60 proc. inwestycji, czyli 2,75 mld euro, inwestorzy włożyli w ten segment, a zwracał się on średnio 5,25 proc. w skali roku. Zaowocowało to wzrostem powierzchni biurowej o ponad 1 mln. m.kw. Drugi co do wielkości jest segment handlowy – 900 mln. euro w wielkości inwestycji ze zwrotem średnio 4,6 proc. Następnie segment magazynowy – 620 mln. euro; oraz segment hotelowy – 50 mln. euro.

Liczby robią wrażenie, ale co z dostępnością dla indywidualnych inwestorów – czy mogą oni skorzystać z tej formy inwestycji bez znacznych środków finansowych? Odpowiedzią mogą być lokale usługowe. Okazuje się też, że lokal usługowy w takiej samej cenie jak mieszkanie przynosi co miesiąc o około 30 proc. więcej czynszu. Szczególnie atrakcyjne są te usytuowane w centrach dużych miast – Warszawy, Poznania czy Łodzi. Dlaczego warto zainteresować się lokalami komercyjnymi, ile można na nich zarobić i w końcu, jak wybrać ten właściwy?

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!