PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Millenialsi preferują najem? Czy pokolenie Y zmienia standardy mieszkaniowe?

Millenialsi preferują najem? Czy pokolenie Y zmienia standardy mieszkaniowe?
Fot. mat. pras.
  • Autor: propertyinwestycje.pl
  • Dodano: 03 cze 2019 10:57

Pewni siebie, aktywni zawodowo, otwarci na nowe technologie - tak w skrócie można określić pokolenie Y, które wkracza na rynek mieszkaniowy i odgrywa na nim coraz ważniejszą rolę. Biorąc pod uwagę ich dużą liczebność oraz łatwość podejmowania decyzji zakupowych, obecnie stanowią dla deweloperów kluczową grupę docelową. W jaki sposób wpływają na branżę nieruchomości oraz jakie są ich wymagania względem mieszkania? Preferują wynajem czy kupno nowego lokum.

  • Autor: propertyinwestycje.pl
  • Dodano: 03 cze 2019 10:57

Niejednokrotnie słysząc słowo Millenialsi, wiele osób zastanawia się kim oni są? To angielskie określenie opisujące pokolenie Y, czyli ludzi urodzonych między 1980, a 2000 rokiem. Są aktywni zawodowo, chętnie spotykają się z przyjaciółmi, zawsze są online i z łatwością poruszają się w wirtualnej rzeczywistości. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, pokolenia X, Millenialsi chętnie odkrywają nowe technologie, które nie mają przed nimi tajemnic, zaś social media to dla nich nie tylko miejsce spotkań i rozmów, ale i nierzadko sposób na życie. Ze względu na liczebność - niemal 11 milionów oraz wysoki poziom wydatków, generujący stale rosnący popyt, stanowią obecnie najważniejszą grupę docelową wszystkich marek. Największym wyróżnikiem osób w wieku 19-39 lat jest brak potrzeby posiadania, co często stanowi wielkie wyzwanie dla producentów dóbr. Bowiem w jaki sposób przekonać Millenialsa, że warto nabyć dany produkt? W przypadku tej grupy tradycja danego brandu nie odgrywa już tak dużej roli, jak wartości, które za nim przemawiają.

Jak Millenialsi wpływają na rynek nieruchomości oraz jakie są ich preferencje?

Dla pokolenia Y ważniejsze są satysfakcjonujące zarobki, podróże czy spotkania z przyjaciółmi niż zakup własnego mieszkania lub samochodu. Millenialsi w dużej mierze stawiają na wynajem. Jest to dla nich wygodne, ze względu na częste przeprowadzki oraz zmiany pracy. Jednak nie oznacza to, że w ogóle nie myślą o nieruchomości na własność. W Polsce panuje silnie ukorzeniona potrzeba posiadania własnego M, jako synonimu niezależności i bezpieczeństwa. Dlatego też dla deweloperów stanowią oni tak istotną grupę nabywców mieszkań.

Wyniki badania przeprowadzonego dla Banku Millenium pokazują, że 44 proc. młodszych i 55 proc. starszych igreków przyznało, że oszczędza na zakup mieszkania. Starsi przedstawiciele tej grupy najchętniej decydują się na kupno własnych czterech kątów. Według danych agencji Metrohouse to aż 46 proc. wszystkich klientów. Poszukując własnego lokalu biorą pod uwagę nowe budownictwo. Kryteria są proste - mieszkanie musi posiadać dogodną komunikację z innymi częściami miasta oraz być stosunkowo tanie w utrzymaniu. Istotne okazują się również ekologiczne rozwiązania i nowoczesne technologie - bowiem te drugie stanowią nieodzowny element ich życia. Powierzchnia nabywanego mieszkania to z reguły 50 mkw. Millenialsi interesują się zarówno kawalerkami i mieszkaniami dwupokojowymi oraz mieszkaniami trzypokojowymi i większymi, co jest doskonałym dowodem na to, że decyzje zakupowe Millenialsów są bardzo zróżnicowane.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.244.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!