PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Polacy chętnie kupują mieszkania na rynku wtórnym. Najczęstszy powód zakupu to lokata kapitału

Polacy chętnie kupują mieszkania na rynku wtórnym. Najczęstszy powód zakupu to lokata kapitału
Fot. Shutterstock
  • Autor: propertyinwestycje.pl
  • Dodano: 17 paź 2019 09:55

Wśród osób kupujących mieszkania na rynku wtórnym w III kwartale br. przeważają trzydziestolatkowie. Jako najczęstszy powód kupujący wymieniają cel inwestycyjny.

  • Autor: propertyinwestycje.pl
  • Dodano: 17 paź 2019 09:55

Z opracowania Barometr Metrohouse i Gold Finance III kw. 2019 r. wynika, że na rynku wtórnym najczęstszą grupą nabywców mieszkań są osoby między 30-stym a 40-stym rokiem życia. Stanowią oni 35 proc. wszystkich kupujących. Liczna grupa klientów wywodzi się z przedziału wiekowego 40-50 lat (26 proc.), a najmłodsi nabywcy, do 30 lat, stanowią 18 proc. nabywców.

Jednak to nie trzydziestolatkowie kupują najdroższe mieszkania. Ta grupa wiekowa wydaje średnio na mieszkanie 301 tys. zł., podczas gdy osoby po sześćdziesiątce 17 tysięcy więcej. Jak można się było spodziewać najdroższe mieszkania kupują top menadżerowie wydając na lokal 471 tys. zł. Dla porównania pracownicy etatowi (53 proc. wszystkich nabywców) przeznaczają na mieszkanie średnio 248 tys. zł.

W dalszym ciągu kupujemy inwestycyjnie

Jako najczęstszy powód kupujący wymieniają cel inwestycyjny (35 proc.). Do tej kategorii zaliczamy m.in. zakupy mieszkań dla dzieci rozpoczynających studia w innym mieście. Tego rodzaju zakupy w III kw. należały do powszechnych. Rodzice wychodzą z założenia, że mieszkanie jest dobrą lokatą kapitału, a wzrastające ceny czynszów najmu utwierdzają ich w przekonaniu, że warto zainwestować w mieszkanie dla świeżo upieczonego studenta. Średni zakup mieszkania inwestycyjnego w skali całej Polski to 261 tys. zł. Jednocześnie dla co czwartego nabywcy zakup mieszkania był pierwszym w ich życiu, a dla 13 proc. wiąże się z poprawą standardu i powierzchni dotychczasowego mieszkania.

Kto sprzedaje mieszkania?

W Barometrze Metrohouse i Gold Finance tym razem nie ma wyróżniającej się grupy wiekowej sprzedających. Ciekawostką jest, że bardzo podobne proporcje znajdujemy w grupie powyżej 60 roku życia, 30-40 lat, oraz 40-50 lat. Rzadkością jest sprzedaż mieszkania przez osoby poniżej 30 roku życia. Deklaracje dotyczące powodu sprzedaży bywają bardzo różne. Na czele odpowiedzi o powód sprzedaży wysuwają się kwestie finansowe, czyli np. sprzedaż w związku z rozwodem i podziałem majątku, sytuacjami losowymi, czy potrzebą uzyskania gotówki na inne wydatki. Dość powszechne są sytuacje sprzedaży nieruchomości spadkowej, a 23 proc. sprzedających deklaruje, że sprzedaż mieszkania jest związana z przeprowadzką do większej nieruchomości. Jak twierdzą specjaliści Metrohouse, można domniemywać, że wśród osób, które tak deklarują znajdują się przyszli nabywcy segmentów lub domów.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.120.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.