PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Projektanci o wnętrzach premium: luksus przestaje błyszczeć

Projektanci o wnętrzach premium: luksus przestaje błyszczeć
Grzegorz Goworek, Studio.O. Fot. PTWP
  • Autor: propertyinwestycje.pl
  • Dodano: 28 maj 2019 15:21

Do niedawna luksus kojarzył się ze snobizmem, wystawnym życiem i epatowaniem drogimi markami. Obecnie nie musi być połyskujący i wysadzany brylantami. Przestaje też zwracać na siebie uwagę za pośrednictwem krzykliwego logo. Prawdziwą wartością staje się możliwość spowolnienia tempa życia, inwestycja w sztukę, nietypowe doświadczenia, czy przedmioty najlepszej jakości.

  • Autor: propertyinwestycje.pl
  • Dodano: 28 maj 2019 15:21

Pojęcie luksusu towarzyszy ludzkości co najmniej od starożytności. U schyłku drugiej dekady bieżącego wieku luksus zamiast z kawiorem, złotem, czy szumnymi przyjęciami, zaczyna wiązać się z możliwością spędzenia czasu „offline”. Coraz częściej zamożne osoby zamiast decydować się na apartament w centrum miasta, wolą wybudować dom z dala od miejskiego zgiełku. Wolni od natłoku bodźców charakterystycznych dla ośrodków miejskich, mogą wsłuchać się w głąb siebie, wyciszyć i odpocząć. Istotną wartością jest swoboda w dysponowaniu swoim czasem. Od kilku lat rośnie popularność nurtu „slow life”, który może przełożyć się na decyzje zakupowe, żywieniowe, podróżowanie, czy też na urządzanie wnętrz. W pewnym uproszczeniu oznacza to, że zamiast biec do centrum handlowego po ubrania modne sezonowo, można na przykład zainwestować w droższą, lecz ponadczasową jedwabną koszulę. Podobnie, projektując miejsce do zamieszkania, warto skupić się na dobrym designie,  trwałych meblach i szlachetnych materiałach. To dlatego pojawiają się takie inicjatywy jak targi zdrowej żywności, wzornictwa, czy niszowych ubrań od wybitnych projektantów. W modnych dzielnicach dużych miast symbolem dobrego smaku może być na przykład designerski wózek dziecięcy, czy rower typu cargo. Liczy się także kolekcjonowanie nietypowych doświadczeń, często związanych z podróżowaniem.

Dom jako azyl

Zgodnie z tendencją do oszczędzania swojego czasu, osoby urządzające apartament, czy dom zwracają się z tym do znanych i cenionych architektów wnętrz. Najczęściej oczekują od nich pomocy zarówno w stworzeniu projektu, jak i koordynowaniu inwestycji. Po jej ukończeniu mogą wprowadzić się do idealnego, zaprojektowanego i wykończonego już miejsca. To, poza czasem, pozwala oszczędzić zbędnych trosk. W tego typu usługach specjalizuje się na przykład Studio.O.

- Naszą inspiracją jest styl japoński. Skupiamy się na tym, aby dom stanowił przestrzeń do niezakłóconego przez zbędne bodźce odpoczynku - mówi Grzegorz Goworek, współwłaściciel studia. – Dlatego wnętrza naszego projektu cechuje minimalizm i  prostota – dodaje.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.