PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


W poszukiwaniu relacji. Coliving w branży nieruchomości

W poszukiwaniu relacji. Coliving w branży nieruchomości
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 lip 2019 12:07

Miejsce pracy, ekskluzywny hotel, akademik, a może po prostu sposób na samotność? Coliving, czyli mieszkania współdzielone to światowy trend ostatnich lat, który przewrócił do góry nogami tradycyjne rozumienie własnych “czterech kątów”. Na czym polega jego fenomen?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 lip 2019 12:07

Relacja jako produkt

Ze względu na swoją specyficzną formę, coliving adresowany jest głównie do pokolenia milenialsów, a więc dzisiejszych 20-35 latków, którzy w zupełnie odmienny sposób postrzegają własność i zaciąganie kredytu na mieszkanie. Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl podkreśla, że osoby te mają dużo większą skłonność do współużytkowania różnych dóbr niż osoby ze starszych roczników. Wpływ na taki stan rzeczy mogą mieć m.in. perturbacje związane z niedawnym kryzysem finansowym. 

Poza tym, milenialsi nie chcą przywiązywać się do jednego miejsca. Ich życie jest dynamiczne, często zmieniają pracę, a nawet miasto, w którym aktualnie mieszkają. Chcą żyć wygodnie, nie podoba im się perspektywa 30-letniego kredytu i wiążących się z tym wyrzeczeń. Jak wskazują eksperci, to jednak nie jedyne powody przeprowadzki do colivingowego lokum.

Z badania przeprowadzonego przez firmę IKEA we współpracy ze SPACE10 wynika, że najważniejszym powodem, dla którego osoby te decydują się na zamieszkanie w formule coliving, jest potrzeba przynależności do grupy oraz chęć nawiązania wartościowych relacji z innymi ludźmi. To ważna informacja nie tylko dla socjologów.

- Z perspektywy inwestorów, relacja w kontekście colivingu staje się produktem. Celem osoby wybierającej coliving, nie jest wynajem pokoju w obiekcie współdzielonym - celem jest relacja z żywym człowiekiem, dzielenie pasji, poszerzanie horyzontów, a często też ucieczka przed samotnością. Miejsce, w którym zamieszka ma mu w tym pomóc, stąd np. aplikacje ułatwiające komunikację z domownikami czy rozbudowane części wspólne, które zachęcają  do spędzania ze sobą czasu - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. - Budując taką relację, musimy położyć nacisk na emocjonalną komunikację, pokazać mieszkających tam ludzi i ich codzienność, korzyści i radość, jakie daje dzielenie się z drugim człowiekiem. Doskonale sprawdzi się tu video marketing oraz szeroka obecność w mediach społecznościowych, które są naturalnym kanałem komunikacji dla  dzisiejszych 20-30 latków - podsumowuje.

 

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.48.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!