Dziękujemy za udział w Property Forum Katowice 2019!

Kolejna edycja Property Forum Katowice za nami. Wydarzenie odbyło się w dniach 24-25 stycznia 2019 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach i towarzyszyło 4 Design Days 2019 – największej w Polsce imprezie dotyczącej architektury, designu i nieruchomości (24-27 stycznia 2019 r., MCK i Spodek w Katowicach)!

Property Forum Katowice 2019 to wiele aktualnych tematów, gorące dyskusje i prezentacje w gronie największych graczy rynku nieruchomości komercyjnych i cenionych ekspertów oraz przedstawicieli władz samorządowych.

Tematem sesji inauguracyjnej była realizacja projektów mixed-use. Jakich projektów potrzebuje aglomeracja katowicka, gdy najcenniejszą walutą jest czas, a narzędziem w walce o mieszkańców jest jakość życia?

W sesji Inwestycje zastanawialiśmy się, co dziś przyciąga biznes na Śląsk, jaki jest potencjał inwestycyjny regionu oraz które wyzwania należy pokonać, aby rynkowi gracze otwierali kolejne oddziały, fabryki czy centra logistyczne.

Rozmawialiśmy o rynku pracy. Bo brak rąk do pracy, wygórowane oczekiwania finansowe i niewystarczające kompetencje u osób aplikujących to wyzwania, z którymi mierzy się dziś prawie połowa firm w Polsce, w tym branża logistyczna, hotelowa, handlowa, a także – coraz częściej – centra nowoczesnych usług.

Miasta konkurują o młodych, dobrze wyedukowanych i kreatywnych ludzi, promują przedsiębiorczość i wspierają rozwój start-upów. Jak Katowice agregują start-upy i tworzą środowisko do ich rozwoju? To był kolejny temat spotkania.

Jak co roku, dokładnie omówiliśmy rozwój poszczególnych sektorów nieruchomości w regionie: rynku biurowego, magazynowo-logistycznego oraz hotelowego. Jakich inwestycji brakuje? Co szykują rynkowi gracze? O tym wszystkim rozmawialiśmy na Property Forum Katowice!

Przeczytaj relacje z sesji:

Sesja: Miastotwórczy mixed-use. Jakich projektów potrzebuje aglomeracja katowicka, gdy najcenniejszą walutą jest czas, a narzędziem w walce o mieszkańców jest jakość życia?

Sesja: Kadry – najważniejszy napęd dla nowych inwestycji

Sesja: Inwestycje. Co przyciąga biznes na Śląsk? Potencjał inwestycyjny regionu

Sesja: Start-upy – rozwój w przemysłowym centrum. Jak Katowice wspierają start-upy?

Sesja: Biura. Wyścig na innowacje

Sesja: Magazyny. E-commerce, rosnąca konsumpcja oraz dobra koniunktura gospodarcza – to składowe sukcesu rynku magazynowego. Warunki utrzymania wzrostu sektora na Śląsku

Sesja: Hotele. Katowice + Spodek + MCK = hotelowa hossa

PARTNERZY

OBSŁUGA PR


2019.01.24

10:00-11:30

12:00-13:00

  • Brak rąk do pracy, wygórowane oczekiwania finansowe i niewystarczające kompetencje u osób aplikujących – z takimi wyzwaniami mierzy się dziś prawie połowa firm w Polsce, w tym branża logistyczna, hotelowa czy handlowa, a także coraz częściej centra nowoczesnych usług. Rynek pracy się kurczy. Jak samorządy walczą o nowych mieszkańców? Czy oferta śląskich uczelni jest magnesem dla studentów? Jakich kadr brakuje na Śląsku i jak je przyciągnąć?

14:00-15:30

  • Inwestorzy wierzą w Śląsk i Katowice, ale „region może jeszcze więcej”. Co przyciąga inwestorów do miasta i regionu? Gdzie najchętniej lokują pieniądze? Dostępność terenów, kadry... – jakie wyzwania należy pokonać, aby atrakcyjność inwestycyjna tej części Polski wciąż rosła, a rynkowi gracze otwierali kolejne oddziały, fabryki, centra logistyczne i magazyny czy obiekty logistyczne?

16:00-17:00

  • Miasta konkurują o młodych, dobrze wyedukowanych i kreatywnych ludzi, promują przedsiębiorczość i wspierają rozwój start-upów. Jak Katowice agregują start-upy i tworzą środowisko do ich rozwoju? Branża deweloperska + coworking. Jak prezentuje się ten związek? Kto cieszy się z coworkingowego boomu, a kto czuje się zagrożony?

2019.01.25

09:30-11:30

  • Deweloperzy biurowców w Katowicach ścigają się na innowacje. Swoim najemcom oferują przestrzeń do pracy w atrakcyjnym i przyjaznym otoczeniu, z strefami kultury, zielonymi dachami, w budynkach ekologicznych i dobrze zaprojektowanych. Poszukują rozwiązań dostosowanych do nowego stylu pracy. Jak się biura są dziś magnesem dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu? Co pozwoli stolicy Śląska utrzymać mocne miejsce wśród miast regionalnych? Jak rozwinie się rynek? Jakie plany mają rynkowi gracze?

12:00-13:00

14:00-15:30

  • Śląska mapa hotelowa coraz bardziej się zagęszcza. Branża czerpie profity ze sprzyjającej hossy i rosnącej liczby międzynarodowych, prestiżowych eventów promujących region na arenie międzynarodowej. Jaka jest przyszłość rynku MICE w regionie? Jakie nowe inwestycje powstaną w aglomeracji katowickiej? Z jakimi wyzwaniami mierzą się hotelowi gracze?

A B C D F G H I J K L Ł M N O P R S T U V W Z Ż

Pete Kercher

Pete Kercher

Stanowisko: założyciel, członek Europejskiego Instytutu Projektowania i Niepełnosprawności, ambasador, Design for All Europe

Pete Kercher followed up a law degree from Southampton University with a period in international youth politics (Vice-President, European Federation of Liberal and Radical Youth, 1975-77). Moving to Italy in 1978, he established a communications and design consulting agency in Italy in 1978, now KSDC Strategic Design and Communications.

Executive Officer of the Bureau of European Designers Associations (BEDA) in 1988-94, he then represented Italy on its Board of Directors until 2002.
A member of ADI, the Italian Association for the Industrial Design, since 1994, he co-ordinated its International Committee in 1999-2001 and the Italian National Council of Design in 2000-2001.

A founder member of EIDD – Design for All Europe in 1993 (President in 2003-7) and of its national counterpart Design for All Italy (President 1997-99), he has served as EIDD’s roving Ambassador since 2007, speaking and lecturing in an average of 10 countries worldwide every year.

A member of several scientific, consulting and editorial committees and juries for international conferences, journals and awards and author of numerous articles and manifestos for political, legal and design publications, he served as a member of the Group of Experts in Design at the Office for the Harmonisation of the Internal Market (OHIM) throughout its existence (2002-2008).

A convinced believer in applying design methods to the strategic challenges generated by today’s complex and continuously changing society, so as to trigger interdisciplinary cross-fertilisation and synergy, he has written articles and manifestos for political, legal and design publications, chaired and addressed conferences, seminars and symposia all over Europe and the rest of the world and acted as consultant to several international projects. In 2010-2013, he was a member of the Advisory Committee of Design Silesia, a project run by the Region of Silesia, in Poland, whose aim was to use design and design methods to revitalise an ex-industrial region.

As President of EIDD, he focused on critical mass in terms of membership (the countries with active official member organisations increased from four to fifteen in the four years and have increased further to twenty-three since then), of academic credibility (the definitive EIDD Stockholm Declaration© was drafted and passed in 2004) and of taking the message about Design for All out into the real world of business and public administration, both by targeting the European Commission, other international agencies and major international organisations operating in the private sector and by devising and launching a cycle of major annual conferences focusing on macrotopics, areas where design can make a real difference: Culture for All (2005), Work for All (2006), Tourism for All (2007) and the Cities for All cycle (since 2011).

The author of many articles in specialised magazines and other publications, he has conducted or contributed to round tables, conferences and congresses throughout Europe and in other parts of the globe about marketing, Design for All and the workspace. After proposing the EIDD global communications competition for posters, videos and guerrilla marketing campaigns about Design for All, which was organised in partnership with the Bologna Design Centre with the patronage of Icograda and launched at Torino World Design Capital in 2008. He was also instrumental in EIDD’s presence in the official agenda of Helsinki World Design Capital 2012, writing a preparatory editorial for the major daily newspaper Helsingin Sanomat and co-organising the Cities for All conference and travelling exhibition, whose three language versions (English, Serbian and Italian) visited 19 venues in Europe.

He drew up the blueprints for the Mobile Inclusive Design Museum in Serbia, launched in February 2010, the Silesian Mobile Design Container (since March 2012) and the Michal Ozmin Design for All Archive and Research Centre in Cieszyn, Poland (December 2010), which he serves as President of the Think Tank. Partnering with the Milan Chamber of Commerce special agency Promos for international design partnerships, he collaborated in strategic planning with the Association of Small and Medium-Sized Enterprises (Confartigianato) in the Italian province of Vicenza. In May 2011, he was appointed to the Policy Board of the Zamek Cieszyn (Centre for Research and Documentation of Material Culture and Design), in Poland.

Instrumental in organising the first-ever design content in a European Capital of Culture (Vilnius, 2009), he spearheads the understanding of design and strategic design as the interface between culture and return on investment both in Europe and at home in Italy, where he partners with Federculture, the national Confederation of Cultural Organisations, and is a member of the Research Committee of the high-level annual Ravello Lab, the think tank that works to develop cultural policy for Italy.

Currently involved in creating and executing strategic design projects, whose aim is to revitalise and strengthen opportunities for economic and social development in the private and public sectors in several European countries, he has taken a leading interest in Tourism for All since organising the first major international conference on the topic in the Milan Triennale in 2007 and recently (October 2014) authored the first draft of the Manifesto of Matera on universal accessibility to the cultural heritage. In this respect, he chaired a session in the UNTWO Conference on Accessible Tourism, held in the Republic of San Marino in October 2014, and was recently (2015) co-opted onto the Group of Experts in Accessible Tourism at the Italian Ministry of Cultural Activities and Heritage and of Tourism. In this respect, he is now engaged on a major interdenominational project with the Italian Episcopal Conference, the Italian Islamic Community and the Italian Jewish Community to combine the accessibility of some leading pilgrimage sites and routes with the development of deseasonalised sustainable tourism in the country and the agenda for peace and understanding between the denominations and between Italians and migrant communities.

Since 2013, he has been teaching Design for All and Strategic Design for Audience Development in the International Masters Course in Arts Management in the Istituto Europeo di Design, in Rome. He has run many workshops in these and related fields in schools and universities all over Europe. In 2016 and 2017, he co-chaired the International Design for Inclusion academic conference, in the framework of the AHFE Conference (Applied Human Factors and Ergonomics).

In 2018, he was appointed mentor of the five-year Design Programme at Kaunas European Capital of Culture 2022. 

He has worked with national, regional and local governments in several European countries, advising on design strategies for social inclusion, urban development and alternative models of economic prosperity. In this respect, he is a regular speaker at the European Economic Congress, held annually in Katowice, Poland, and at many other events held in the same country and related to design, the economy and revitalisation.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.