W okresie zakończonym 30 września 2018 r. Amazon odnotował zysk na poziomie 2,88 mld dolarów. Koncernowi udało się również ograniczyć kwartalny wzrost kosztów działalności z ok. 30 proc. do 22 proc. - wskazała gazeta.

Trzeci kwartał 2018 r. był dla Amazona najsłabszy od ponad roku pod względem wzrostu sprzedaży - o 29 proc. do poziomu 56,5 mld dolarów (poniżej przewidywanych przez analityków 57,1 mld dolarów). Firma ogłosiła również niższą od spodziewanej prognozę na okres od października do grudnia 2018 r. Według Amazona w czwartym kwartale należy spodziewać się sprzedaży na poziomie od 66,5 mld do 72,5 mld dolarów (w porównaniu do 73,89 mld dol. oczekiwanych przez analityków).

Jak ocenił "Wall Street Journal", na wynikach koncernu odbijają się powoli decyzje biznesowe podejmowane w ostatnich latach. Przejęta w 2017 roku sieć Whole Foods przyczynia się do spowolnienia wzrostu przychodów, a także sprzedaży pozainternetowej. W trzecim kwartale sprzedaż w sklepach tej sieci warta była 4,25 mld dolarów, trzy miesiące wcześniej zaś - 4,31 mld dolarów.

Po ogłoszeniu słabszych niż przewidywane przychodów za trzeci kwartał i ostrożnych prognoz końcoworocznych notowania Amazona na giełdzie NasdaqGS spadły o ponad 8,75 proc. przed piątkowym otwarciem.

Magazyny, obiekty logistyczne, budynki produkcyjno-magazynowe oraz tereny inwestycyjne - zobacz oferty na PropertyStock.pl