PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Amazon poradził sobie z popytem. Czas dostaw wraca do normy

Amazon poradził sobie z popytem. Czas dostaw wraca do normy
Mimo opóźnień Amazon nadal notował wzrost sprzedaży.
  • Autor: PAP
  • Dodano: 13 maj 2020 13:44

Czas dostaw oferowanych przez Amazona powinien stopniowo wracać do normy po okresie opóźnień związanym z dużym popytem na usługę napędzanym przez pandemię Covid-19 – podała w środę agencja Bloomberga.

Zarządzana przez Jeffa Bezosa platforma sprzedaży internetowej w niedzielę zniosła ustanowiony czasowo limit produktów, jakie dostawcy mogą wysyłać do magazynów koncernu. Oznacza to, że wydłużone w ostatnim czasie nawet do tygodnia czasy szybkich dostaw powinny stopniowo skracać się do standardowych - jednego lub dwóch dni.

W ramach walki z epidemią Covid-19 w Stanach Zjednoczonych wiele sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych, co dodatkowo przyczyniło się do zwiększenia ruchu w internetowych serwisach sprzedaży wysyłkowej. Pod względem obciążenia i wydatków konsumenckich ostatnie tygodnie porównywalne były dla Amazona z tzw. czarnym piątkiem (Black Friday) - wskazał Bloomberg.

Jak zauważyła agencja, mimo kilkumiesięcznych przygotowań na zwiększony ruch, poczynionych przez koncern przed okresem świątecznym, Amazon nie mógł nadążyć z realizacją natłoku zamówień w zwykłym trybie. Spółka musiała zatrudnić ok. 175 tys. dodatkowych pracowników i przez parę tygodni starała się nadrabiać zaległości.

Mimo opóźnień Amazon nadal notował wzrost sprzedaży. Firma zaliczona została bowiem w USA - wraz z supermarketami, sklepami wielkopowierzchniowymi (tzw. big box stores) i aptekami - do wąskiego grona niezbędnych w dobie epidemii firm, które mogą kontynuować działalność mimo ograniczeń.

W ocenie Bloomberga opóźnienia w realizacji zamówień nadszarpnęły wypracowaną przez lata reputację koncernu, który przyzwyczaił klientów (zwłaszcza ponad 100 mln subskrybentów usługi Prime) do błyskawicznych dostaw. Tylko w kwietniu użytkownicy Amazona zostawili na stronie ponad 800 tys. negatywnych recenzji produktów. To ponad dwukrotnie więcej, niż znalazło się ich na stronie w tym samym miesiącu w 2019 r. - zauważył założyciel firmy analitycznej Marketplace Pulse Juozas Kaziukenas. Poza opóźnieniami komentatorzy zwracali uwagę na ograniczony wybór i wzrost cen towarów.

Widząc kwietniowe zmagania z realizacją kolejnych zamówień na czas i braki w magazynach Amazona, część zwykłych klientów firmy zdecydowała się na wykorzystywanie tzw. odbiorów z chodnika (curbside pickups) oferowanych przez konkurencyjne sieci sklepów Walmart czy Target - wskazał szef analizującej ruch w internecie firmy PriceSpider Anthony Ferry.

Od spółki Jeffa Bezosa odwróciła się także część sprzedawców wykorzystujących dotychczas sieć logistyczną koncernu. Zamiast tego zdecydowali się na wysyłkę towarów na własną rękę.

"Wchodzisz na Amazona i widzisz 30-dniowy przewidywany czas dostawy. Nasza marka zaczyna być zamieszana w wewnętrzne problemy platformy, a nie chcemy, by klienci mieli rozczarowujące doświadczenia związane z zakupami" - wskazała Lina Calabria, współzałożycielka sprzedającej portfele, etui na smartfony i akcesoria do laptopów firmy Bellroy. Spółka zaczęła na własną rękę pakować i rozsyłać wiele ze swoich produktów. Obecnie Amazon obsługuje jedynie ok. 20 proc. logistyki spółki.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!