PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Amazon z dobrymi wynikami za trzeci kwartał dzięki sprzedaży online

Amazon z dobrymi wynikami za trzeci kwartał dzięki sprzedaży online
Fot. mat. prasowe
  • Autor: PAP
  • Dodano: 30 paź 2020 12:48

Amazon poinformował o dobrych wynikach finansowych za trzeci kwartał tego roku, które osiągnął przede wszystkim dzięki silnemu wzrostowi w segmencie sprzedaży online. Przychody koncernu wzrosły o 37 proc. do poziomu 96,2 mld dol.

Zyski Amazona wzrosły niemal trzykrotnie do poziomu 6,3 mld dolarów dzięki sprzedaży online oraz obecności w branży reklamy internetowej - informuje dziennik "Wall Street Journal", który zauważa, iż nie bez znaczenia dla dobrych wyników kwartalnych okazała się również działalność koncernu Jeffa Bezosa w sektorze chmury obliczeniowej.

Cytowany przez dziennik prezes firmy stwierdził, iż w tym roku "widzimy większą niż kiedykolwiek wcześniej liczbę klientów wcześnie dokonujących zakupów na sezon świąteczny. To jeden ze znaków wskazujących, iż nadchodzący okres bożonarodzeniowy nie będzie miał sobie równych".

W czasie pandemii koronawirusa zainteresowanie zakupami online na platformie Amazona wzrosło do tego stopnia, że firma musiała zatrudnić dodatkowych pracowników w swoich magazynach - pisze "WSJ". Koncern ogłosił, że w sezonie świątecznym jedynie w USA i Kanadzie pracę w jego centrach logistycznych znajdzie ok. 100 tys. pracowników sezonowych, których zadaniem będzie obsługa zamówień przed Bożym Narodzeniem oraz Świętem Dziękczynienia.

Amazon poinformował, iż na koniec trzeciego kwartału zatrudniał 1,13 mln pracowników. W czerwcu w firmie pracowało ponad 876 tys. osób.

"Wall Street Journal" odnotowuje, że rekordowe wyniki sprzedaży Amazona za trzeci kwartał nie obejmują tzw. "Prime Day", który firma zazwyczaj organizuje w lipcu. Dzień promocji przeznaczonych dla abonentów usługi Amazon Prime został w tym roku przełożony na październik - pomimo tego liczba nowych subskrybentów Amazona Prime wzrosła, podobnie jak ceny za odnowienie abonamentu na usługę.

Według dyrektora ds. finansów Amazona Briana Olsavsky'ego klienci obecnie wykorzystują więcej opcji, które oferuje im usługa, w tym - szybszej dostawy zakupów i dostępności rozrywki na żądanie (muzyka, książki, filmy). Jego zdaniem zaangażowanie klientów w ramach programu Prime będzie miało charakter trwały, choć jego wyraźny wzrost nastąpił w czasie pandemii.

Jednocześnie, wskazując na negatywne skutki szerzenia się koronawirusa SARS-CoV-2, koncern poinformował, że w fizycznych sklepach takich jak sieć spożywcza Whole Foods sprzedaż zmalała rok do roku o 10 proc.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!