PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Autonomiczny transport zrewolucjonizuje logistykę

Autonomiczny transport zrewolucjonizuje logistykę
Fot. Fotolia
  • Autor: PAP
  • Dodano: 11 kwi 2016 07:37

Na chińskie drogi publiczne trafi 100 samochodów autonomicznych, które będą testowane w normalnych warunkach ruchu drogowego - zapowiedział w czwartek na konferencji w Pekinie prezes Volvo Hakan Samuelsson. Firma wcześniej sprawdzi tę technologię w Szwecji.

Samuelsson poinformował, że firma motoryzacyjna przeprowadzi w najbliższym czasie negocjacje z władzami w Pekinie na temat wytypowania miast, w których prowadzone będą badania. Chodzi o wybranie takich miejsc, w których będzie m.in. odpowiednia infrastruktura.

"Samochody autonomiczne mają wiele zalet. W związku z tym rządy powinny wprowadzić odpowiednie rozwiązania prawne, umożliwiające wprowadzenie na ulice tego typu pojazdów, najszybciej jak się da. Przemysł motoryzacyjny nie może zrobić wszystkiego sam. Potrzebujemy wsparcia rządowego" - argumentował w Pekinie Samuelsson.

Media zwracają uwagę, że testy w Chinach mogą stanowić duże wyzwanie dla nowoczesnej technologii, ponieważ tamtejsze drogi uznawane są nie tylko za zatłoczone, ale także za niebezpieczne. Tylko w zeszłym roku w wypadkach drogowych zginęło tam ponad 200 tys. osób.

Przed wysłaniem pojazdów do Chin Volvo sprawdzi w 2017 roku swoje samochody autonomiczne w Szwecji, na drogach Goeteborga.

"Na tym etapie Volvo nie ma zamiaru produkować aut, które nie mają kierownicy i z minimalną prędkością wożą ludzi spod domu do domu. Volvo chce wyręczyć ludzi z konieczności prowadzenia samochodu tam, gdzie jest to najbardziej uciążliwe - a więc w korkach. Samochodem trzeba samodzielnie ruszyć i na zdefiniowanym odcinku drogi, gdzie funkcja jazdy autonomicznej jest dostępna, włączamy ją tak, jak włącza się tempomat. Ta funkcja będzie dostępna na obwodnicy Goeteborga, gdzie ruch odbywa się trzema pasami jezdni w jednym kierunku, bez przejść dla pieszych i skrzyżowań ze światłami" - tłumaczył przedstawiciel Volvo w Polsce Stanisław Dojs.

Dojs zwrócił jednocześnie uwagę, że wprowadzenie autonomicznych samochodów na drogi wymagało dokonania kilku zmian technologicznych.

"Od nowa trzeba było przygotować mapy GPS. Te obecnie dostępne były za mało dokładne. Auta z funkcją autonomiczną będą poruszały się z prędkością 70 km na godzinę, mogą zmieniać pasy, hamować, przyspieszać" - podkreślał przedstawiciel Volvo.

Portal The Verge ocenia, że Volvo, które w 2010 roku zostało kupione przez chiński koncern Geely, pokazuje, iż Chiny wysuwają się na czoło stawki państw zajmujących się technologią autonomicznej jazdy. Z ostatnich doniesień dziennika "New York Times" wynika natomiast, że Państwo Środka może niedługo objąć prowadzenie w tym wyścigu, wyprzedzając nawet Stany Zjednoczone. Wynika to z determinacji Pekinu do opracowania bardziej efektywnego modelu transportu drogowego.

Tymczasem dziennik "Financial Times" donosi, że chińskie koncerny Geely i Baidu lobbują w Pekinie na rzecz jak najszybszego wprowadzenia zmian w prawie, umożliwiających wprowadzenie na drogi autonomicznych samochodów. Londyński dziennik przypomina, że właściciel największej przeglądarki internetowej w Państwie Środka, Baidu, zapewnił sobie poparcie lokalnych władz dla prowadzonego wspólnie z BMW projektu aut, które będą samodzielnie nawigować. Ich samochody mają wyjechać na chińskie drogi w ciągu trzech lat - przypomina "FT".


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.62.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!