PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Branża e-commerce zajmuje 1/4 powierzchni magazynowej w Polsce

Branża e-commerce zajmuje 1/4 powierzchni magazynowej w Polsce
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 17 mar 2020 14:23

25 proc. całkowitych zasobów powierzchni magazynowej w Polsce przeznaczona jest pod obsługę rynku e-commerce - wynika z analizy Cushman & Wakefield.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 17 mar 2020 14:23

W trakcie ostatnich lat obserwowaliśmy dynamiczny rozwój zarówno dużych centrów logistycznych przeznaczonych pod obsługę tego sektora, jak również przyspieszony rozwój oferty mniejszych magazynów miejskich i obiektów typu Small Business Units, które doskonale wpisują się w rozwój logistyki „ostatniej mili”.

Świadczy o tym fakt, że w okresie 2018-2019 deweloperzy dostarczyli około 180 tys. mkw. tego typu powierzchni, a ponad 300 tys. mkw. znajduje się w realizacji bądź planach inwestycyjnych w perspektywie lat 2020-2021.

Eksperci Cushman & Wakefield zwracają uwagę także na istotę pierwszej mili, która szczególnie w przypadku e-commerce nabiera na znaczeniu.

Pierwsza mila ma znaczenie

Presja związana z szybkim dostępem do klienta końcowego i wyzwania związane z jak najkrótszym terminem dostawy powodują, że nie tylko problem ostatniej mili nabiera na znaczeniu. Niezmiernie ważne jest również właściwe przyjęcie towaru, które zaczyna się od wpłynięcia zamówienia do systemu obsługi magazynu WMS i jest pierwszym elementem całościowego procesu wysyłki zamówienia. Pierwsza mila jest jeszcze ciągle niedoceniana w całym procesie dostawy towaru do sklepu lub klienta ostatecznego, a zależy od niej coraz więcej.

Polscy klienci znajdują się w czołówce europejskich konsumentów pod kątem żądań w zakresie terminów dostawy oraz wyboru jej miejsca, a ostatnie badania pokazują, że już 57% klientów kupuje w dwóch kanałach sprzedaży (online i offline). W grupie artykułów AGD/RTV odsetek ten wynosi już 71%.

Rosnący odsetek klientów korzystających z modelu omnichannel i duże wymagania w zakresie rozmiaru powierzchni magazynowej do obsługi kilku kanałów powodują, że niezmiernie ważne staje się jej właściwe zaprojektowanie. Przyjęcie, składowanie, kompletacja i wydanie zamówień dla kilku kanałów może wymagać nawet trzykrotnie większej powierzchni w porównaniu do tradycyjnego magazynu. Składają się na to między innymi: konieczność szybkiego przyjęcia dostaw i udostępnienia towaru do sprzedaży, wymagania dotyczące błyskawicznych kompletacji, nieodłączność dużych wahań wolumenów w zależności od sezonów, świąt i okresów wyprzedaży, oraz konieczność wydzielenia dodatkowych stref związanych z wymaganiami klienta i stworzeniem właściwego Customer Experience,


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!