DHL otworzył największy terminal na północy kraju


W Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy został otwarty największy międzynarodowy terminal kurierski DHL Express na północy kraju. Znajdą się w nim najnowocześniejsze magazynowe rozwiązania technologiczne. Rocznie będzie można obsłużyć w nim do 800 tys. przesyłek lotniczych.
Międzynarodowy Terminal Lotniczy DHL Express został oficjalnie otwarty 11 października br. na terenie portu lotniczego w Gdańsku. Obiekt pełni funkcję gateway – czyli miejsca przylotu oraz wylotu międzynarodowych przesyłek z kraju. Stanowi także punkt pośredni w dostawie przesyłek do innych regionów w Polsce. To również tzw. service center, czyli miejsce, z którego wyjeżdżają kurierzy działający na terenie Trójmiasta i jego okolic. Terminal ma bezpośrednie połączenie lotnicze z największym centrum sortowania DHL Express w Europie znajdującym się w Lipsku.
- Od lat nieustannie rozwijamy się na terenie całego kraju. Dążąc do doskonalenia obsługi naszych klientów nieustannie dbamy o rozwój kompetencji i wiedzy naszych pracowników, jak też rozbudowujemy sieć nowoczesnych technologicznie obiektów logistycznych, czego efekty możemy zobaczyć również w Gdańsku – mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Poland - W porównaniu z rokiem 2016, w 2017 zanotowaliśmy w Polsce wzrost wolumenu przesyłek o blisko 30 proc. i nie zamierzamy na tym poprzestać. Decyzja o budowie nowego terminala w Trójmieście była również istotna ze względu na znaczenie regionu – Gdańsk obsługuje co dziesiątą przesyłkę DHL Express w Polsce.
Nowoczesne rozwiązania – większa efektywność
Nowy terminal o powierzchni 1800 mkw. wyposażony został w najnowocześniejsze technologie, które zautomatyzują część działań, jednocześnie zwiększając wydajność i efektywność procesów związanych z sortowaniem i obsługiwaniem międzynarodowych przesyłek. W obiekcie znajduje się między innymi nowoczesny układ sortujący, który będzie dokonywał pomiarów parametrów paczek, a następnie dzielił je na właściwe kierunki. Terminal będzie mógł dzięki niemu sortować do 3000 paczek na godzinę, co zgodnie z przewidywaniami, przełoży się na możliwość obsługi nawet do 800 000 przesyłek rocznie.
Efektywność ma podnieść również punkt obsługi klienta, w którym będzie można samodzielnie nadać i odebrać międzynarodowe wysyłki, a także jedna z Agencji Celnych DHL Express. Oferowane przez nią odprawy celne znacznie skracają i ułatwiają klientom procesy związane z eksportem i importem przesyłek międzynarodowych, a także wpływają na komfortowy przebieg całego procesu.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.