Przemysł meblarski jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki, zatrudniającym blisko 160 tys. osób. Co więcej, nasz kraj zajmuje czwarte miejsce na liście światowych producentów mebli, a 90 proc. produkcji sprzedawane jest za granicę. Według szacunków w 2015 roku wartość polskiego eksportu przekroczyła 36,6 mld zł co oznacza, że od początku dekady wzrosła o ponad 40 proc. W czołówce eksporterów znajdują się Chiny, Włochy i Niemcy, natomiast Polska z 6,3 proc. udziałem w rynku wyprzedza Amerykę oraz Meksyk.
Dynamika branży meblarskiej sprzyja intensywnemu rozwojowi sektora e-commerce. Polacy coraz chętniej nabywają przez Internet nie tylko drobne artykuły, ale również towary o większych gabarytach, takie jak meble domowe czy ogrodowe, co stawia przed sklepami internetowymi nowe wyzwania w zakresie dostaw. Ponadto e-klienci, jako bardzo wymagający konsumenci, przywiązują uwagę nie tylko do szybkiego i terminowego doręczenia przesyłki ale kładą szczególny nacisk na cały proces realizacji zamówienia, niejednokrotnie oczekując również od e-sklepów zapewnienia usług dodatkowych, np. wniesienia zakupionego towaru.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze