- Koncepcja terminalu powstała jako odpowiedź na rozwój inwestycji infrastrukturalnych i rosnących przeładunków w Porcie Gdańsk.
- Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest przystosowany do obsługi 75 tys. TEU rocznie oraz składowania 7,7 tys. TEU.
- Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln zł.
W czwartek na terenie depotu kontenerowego Balticon SA w Gdańsku w ramach realizacji projektu "Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego" odbyła się konferencja prasowa "Nowy lądowy terminal kontenerowy Balticon SA - inwestycja w rozwój transportu modalnego". W wydarzeniu wzięli udział m.in. prezes Balticon SA Tomasz Szmid oraz prezes InvestGDA (Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o.) Alan Aleksandrowicz.
W ramach projektu powstała infrastruktura do przeładunku pełnych i pustych kontenerów oraz zakupione zostały nowoczesne urządzenia przeładunkowe. Inwestycja przyczynić się ma do zwiększenia zdolności przepustowych oraz efektywności intermodalnego transportu ładunków.
Podczas briefingu prezes Balticon SA Tomasz Szmid podkreślił, że Terminal Intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem spółki. "Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia" - powiedział Szmid.
Prezes InvestGDA Alan Aleksandrowicz dodał, że powstawanie kolejnych, nowoczesnych depotów kontenerowych znacząco wpływa na rozwój funkcjonowania transportu intermodalnego na Pomorzu. "Ma to niebagatelne znaczenie dla miasta portowego jakim jest Gdańsk i zwiększa efektywność łańcucha dostaw. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego" - tłumaczył Aleksandrowicz.
Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest przystosowany do obsługi 75 tys. TEU rocznie oraz składowania 7,7 tys. TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny.
Koncepcja terminalu powstała jako odpowiedź na rozwój inwestycji infrastrukturalnych i rosnących przeładunków w Porcie Gdańsk. Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków.
Jak podano, realizacja terminalu intermodalnego wpisuje się w zawarte w "białej księdze" cele strategiczne Unii Europejskiej dotyczące rozwoju sieci komunikacyjnej TEN-T oraz realizacji polityki zrównoważonego rozwoju. Termin realizacji projektu to od 1 stycznia 2019 r. do 30 czerwca 2023 r.
Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln zł. 50 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Balticon SA działa w logistyce kontenerowej od 1990 roku. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.


Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze