Gdańskie zaplecze magazynowe z lepszym dojazdem


Ruch tranzytowy, który odbywał się po Kościerzynie został usprawniony. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku otworzyła jej obwodnicę. Jej realizacja trwała 3 lata i kosztowała 168 mln zł brutto. Inwestycję w formule „Projektuj i buduj” wykonało konsorcjum firm z grupy Strabag.
Nowa trasa ma 7,6 km długości oraz 2 pasy w jedną stronę i jeden w przeciwną (2+1). Oprócz samej drogi konsorcjum wybudowało cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższej kategorii - „Kościerzyna Zachód”, „Kościerzyna Południe”, „Kościerzyna Wschód” oraz „Wieżyca”, posiadające rezerwę pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.
Ponadto w ramach inwestycji powstały: przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Powstał również 122-metrowy wiadukt nad liniami kolejowymi i kilka wiaduktów drogowych. Wykonawca zamontował ekrany akustyczne i posadził zieleń izolacyjną. W realizacji inwestycji nie zabrakło również przebudowy i budowy dróg dojazdowych.
Kościerzyna do tej pory była jednym z najbardziej zakorkowanych miast w województwie pomorskim, gdyż przecinają się w niej trasy, po których odbywał się ruch tranzytowy: DK20 Stargard Szczeciński - Gdynia i DW214, a także DW 221 łącząca miasto z Gdańskiem. Zrealizowana przez Strabag obwodnica ominie miasto od południa i wyprowadzi ciężkie pojazdy z gęstej zabudowy.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.