PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


GLP na fali

GLP na fali
GLP Wrocław V
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 lip 2020 12:03

W pierwszej połowie br. firma GLP podpisała na całym świecie umowy na ok. 8,9 mln mkw. powierzchni logistycznych, co stanowi wzrost o 41 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Wskutek pandemii, szczególny popyt na budynki magazynowe wykazuje sektor e-commerce. Firmy prowadzące handel online zajmują obecnie ok. 40 proc. przestrzeni logistycznych dostępnych we wszystkich obiektach GLP. Jeszcze pięć lat temu odsetek ten wynosił ok. 20-25 proc.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 lip 2020 12:03

Do głównych klientów pozyskanych przez GLP w Europie należą: XPO we Francji, Bleckmann i Focus International w Wielkiej Brytanii, a także ID Logistics oraz jedna z wiodących firm e-commerce w Niemczech. Łącznie podmioty te wynajęły blisko 220 tys. mkw. powierzchni.

W analizowanym okresie GLP sfinalizowało też transakcję zakupu portfela wysokiej jakości nieruchomości logistycznych Grupy Goodman w Polsce, Czechach oraz na Słowacji i Węgrzech, która sprawiła, że firma jest już obecna na aż 11 rynkach w Europie.

Ponad 385 tys. mkw. powierzchni logistycznych zostało wynajętych przez GLP w Brazylii, co stanowi wzrost o 106% w ujęciu rok do roku, z czego 74% stanowiły umowy przedłużenia najmu lub dobrania dodatkowej przestrzeni. Do grona klientów GLP dołączył m.in. jeden z największych graczy sektora e-commerce w Ameryce Południowej oraz jedna z największych globalnych firm logistycznych.

W Chinach GLP zawarło nowe lub przedłużone umowy na ok. 7,4 mln mkw. – wzrost o 48% rok do roku. Statystycznie oznacza to, że każdego dnia firma wynajęła w tym kraju aż 80 tys. mkw. powierzchni logistycznej! Do takiego wyniku przyczynił się głównie wzrost zapotrzebowania ze strony firm 3PL, e-commerce oraz sektora spożywczego (w tym zamówień online).

W Japonii GLP sfinalizowało 42 umowy na łącznie ok. 632 tys. mkw. powierzchni logistycznych – wzrost o 17% rok do roku. W przypadku Kraju Kwitnącej Wiśni, potrzeby magazynowe sektora e-commerce stanowiły w analizowanym okresie ok. 34% łącznego popytu na budynki GLP. Do największych transakcji należał przednajem 100 tys. mkw. w projekcie GLP ALFALINK Sagamihara IV zlokalizowanym w obszarze metropolitalnym Tokio. GLP ALFALINK to nowa marka w Japonii, którą sygnowane są budynki zaprojektowane tak, aby zoptymalizować efektywność operacyjną i umożliwić firmom skoncentrowanie całości procesów – od produkcji towaru po jego dostawę do klienta końcowego – w jednym miejscu.

Realizowane obecnie parki GLP ALFALINK Sagamihara (650 tys. mkw.) i GLP ALFALINK Nagareyama (900 tys. mkw.) to dwa największe obiekty tego typu w Japonii.

Z kolei zainteresowanie przestrzeniami logistycznymi GLP na rynku indyjskim w ostatnich sześciu miesiącach potroiło się w porównaniu do pierwszego półrocza 2019 roku. W budynkach IndoSpace (joint venture GLP) wynajęto 238 tys. mkw. – oprócz e-commerce i 3PL, wśród klientów dominowali przedstawiciele sektora przemysłowego. Indyjski oddział GLP może pochwalić się współpracą z takimi klientami jak m.in. Amazon, Dhoot Transmission, First Cry, McWane, Rexel, BYJU’s oraz B L Harbert.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.233.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!