PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak zminimalizować koszty krytycznego ogniwa w sektorze e-commerce?

Jak zminimalizować koszty krytycznego ogniwa w sektorze e-commerce?
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 sty 2020 14:04

Ostatnia mila kurierska nadal stanowi krytyczne ogniwo w sektorze e-commerce. Końcowy etap, który angażuje kuriera w dostawę przesyłki do odbiorcy, potrafi generować nawet połowę łącznych kosztów. W dobie silnej konkurencji na rynku usług transportowych jest to o tyle istotne, że przewoźnicy nie mogą już ograniczać się wyłącznie do redukcji marż, dlatego coraz częściej decydują się na minimalizację kosztów samego transportu, który wciąż może być tańszy. Jak zminimalizować koszty ostatniej mili mówi Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager w SwipBox Polska.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 sty 2020 14:04

Analizując szacunki firm transportowych, zwraca uwagę, że wydatki na paliwo stanowią największy udział w rocznych kosztach, które ponosi dana firma. Na poprawę wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo może zatem wpłynąć określona redukcja finansowa nawet o kilka procent. Z drugiej strony, dynamiczny rozwój e-commerce wymusza na operatorach logistycznych dostosowanie się do jego specyfiki. Wynika to z bezpośrednich, wzajemnych zależności, zgodnie z którymi logistyka oraz transport w najbliższych latach będą rosnąć wraz z e-handlem. Kluczem do skutecznej realizacji wymagających celów jest jeszcze większa efektywność, wymagająca usprawnienia zarówno w zakresie organizacji transportu, ale również implementacji nowoczesnych rozwiązań.

Zwiększenie elastyczności

Świadomość konsumentów jest już na tyle wysoka, że poszukiwanie odpowiedniej firmy kurierskiej do realizacji zlecenia jest właściwie ostatnim elementem, który zamyka proces zamówienia. Użytkownik ma jasno określone potrzeby, a profil przewoźnika jest mu znany. Ponadto, w wyniku szacowania kosztów, łatwiej trafić do firmy transportowej, oferującej najlepsze stawki na rynku. Wywiera to bezpośredni wpływ na zwiększenie elastyczności, kształtowanie trendów, a także proponowanie innowacyjnych narzędzi, które realnie ograniczą koszty ponoszone przez konsumenta.

Redukcja wydatków dotyczy jednak przede wszystkim firm kurierskich, które wciąż realizują zlecenia metodą tradycyjną. Ograniczając się do redukcji paliwa, nie brakuje skutecznych sposobów na optymalizację transportu. Wystarczy wspomnieć o mierzeniu jego zużycia, adaptacji stylu jazdy, regularnym serwisowaniu czy wyznaczaniu optymalnych tras. Nie brakuje jednak również innych wyzwań. Wymagający rynek pracy kierowców, w którym prawo popytu i podaży determinuje wzrosty wynagrodzeń stanowi wstęp do dynamicznych zmian kursów walut w relacji do euro, patrząc z perspektywy lokalnej. 

Efektywne planowanie procesów transportowych jest szansą dla całej branży, która nie ma czasu na przestoje w dobie silnych wzrostów w obszarze e-handlu. Ostatnia mila może być skutecznie zdywersyfikowana nie tylko dzięki synchromodalności czy krótkoterminowym partnerstwom pomiędzy operatorami, ale również poprzez wdrożenie systemów indoorowych, pozwalających kurierowi pozostawić za jednym razem wiele przesyłek w jednym miejscu. 

Celem wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań jest ich jak najszybsza standaryzacja oraz dostępność zarówno z perspektywy konsumentów, jak i kurierów. Silna konkurencyjność sprawia, że finalnie największym wygranym staje się klient, który w ostatecznym rozrachunku otrzymuje bardziej atrakcyjną i stabilną usługę, jeszcze lepiej przystosowaną do jego aktualnych potrzeb.

 

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.244.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!