PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Logistyka e-commerce potrzebuje inwestycji

Logistyka e-commerce potrzebuje inwestycji
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 lip 2019 14:51

Polskie e-commerce rozwija się dynamicznie, a dobrze zorganizowana logistyka wspiera tak szybki rozwoju tej branży.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 lip 2019 14:51

- Branża e-commerce ulega ewolucji i dostosowuje się do potrzeb e-klienta. Nasz biznes kształtują nowe technologie, trendy, zmiany nawyków konsumenckich i dojście do głosu młodego pokoleń o zupełnie innych oczekiwaniach. Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy online, bo jest to wygodne, szybkie i łatwe rozwiązanie. Według ostatnich badań przeprowadzonych na 31 rynkach i obejmujących ok. 34 tys. konsumentów na całym świecie, aż 83 proc. dorosłych aktywnych online zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy - mówi Waldemar Moss, współzałożyciel Expondo.

Z badań wynika, że kluczowym trendem na rynku magazynowym e-commerce jest coraz większą automatyzacja procesów magazynowych, potrzeba otwierania centrów dystrybucyjnych w nowych lokalizacjach, a także przenoszenie operacji logistycznych do Polski.

Bardzo szybki rozwój e-commerce mógłby zapewnić rozkwit branży transportowej, ale oznacza on również konieczność zwiększenia zatrudnienia i inwestycje w infrastrukturę, która zapewnia bezpieczeństwo przesyłek, zwłaszcza tych o większej wartości. Niezbędne jest więc stworzenie nowoczesnego, sprawnego łańcucha dostaw z wieloma usługami dodatkowymi oraz wysokim poziomem digitalizacji. Wymagania klientów też wciąż rosną. Często domagają się dostawy towarów w dniu zamówienia i w konkretnych godzinach, najczęściej wieczornych. Logistyka transportu, która obejmuje dostarczenie produktu, w wybrane miejsce, w określonym czasie może być coraz trudniejsza, zwłaszcza że branża e-commerce nabiera coraz większego rozpędu i według prognoz PwC5 może przekroczyć 60 mld zł już w przyszłym roku.

- W 2019 roku sklepy e-commerce muszą stawiać większy nacisk na automatyzację - dla małych firm wygeneruje to oszczędności i umożliwi zmniejszenie kosztów własnych. Branża obecnie stoi przed wyzwaniami związanymi z rozwojem platform technologicznych, narzędzi obsługi klienta oraz współpracy z podmiotami zewnętrznymi. W rzeczywistości, najważniejszy jest czas i swoboda przedsiębiorców w podejmowaniu decyzji na co przeznaczyć pieniądze. Niestety banki nie uwzględniają wszystkich potrzeb przedsiębiorców, zazwyczaj wiąże się to z długim oczekiwaniem na decyzję i koniecznością zebrania wielu dokumentów. W Finiacie ciągle pytamy naszych klientów czego oczekują i tworzymy dla nich nowoczesne rozwiązania, takie jak FlexKapitał. Nasz produkt pozwoli przedsiębiorcom z branży e-commerce inwestować w nowe potrzebne rozwiązania i dzięki temu szybciej się rozwijać - dodaje Alexander Beresford, CMO Finiata.pl.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.