PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Magazyny BTS na topie

Magazyny BTS na topie
Krzysztof Czekalski, dyrektor ds. technicznych w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w firmie Cresa.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 maj 2018 13:49

Silnie rozwijający się rynek e-commerce wpływa na sposób budowania obiektów magazynowych. W wielu budynkach szytych na miarę składowanie i kompletowanie produktów odbywa się przy pomocy pełnej lub częściowej automatyzacji regałów, z jednoczesnym użyciem robotów – mówi Krzysztof Czekalski, dyrektor ds. technicznych w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w firmie Cresa.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 maj 2018 13:49

Coraz więcej firm wybiera magazyny realizowane na zamówienie, czyli projekty typu BTS (build-to-suit). Czy takie rozwiązanie sprawdza się również w przypadku sieci handlowych?

Tak, ale pod pewnymi warunkami. Sieci handlowe mają coraz większe wymagania co do standardów technicznych, które powinny spełniać budynki magazynowe. Jeśli nie znajdują odpowiedniej powierzchni na rynku, zaczynają zastanawiać się nad budową obiektu dostosowanego do ich potrzeb – począwszy od lokalizacji, przez specyfikację techniczną, po termin, gdy budynek ma zostać dostarczony. Przykładem są chociażby sieci spożywcze, dla których kluczowe są procesy głębokiego mrożenia albo chłodzenia produktów, czyli utrzymanie stałych temperatur na określonych poziomach. Dostosowanie istniejącego już budynku do takich wymagań byłoby kosztowne, a efekt końcowy nie do końca mógłby odpowiadać założeniom. Dlatego operatorzy spożywczy decydują się na to, żeby, już w trakcie budowy, magazyn był technologicznie dostosowywany do ich potrzeb. Zrobiły to m.in. Kaufland i Carrefour, dla których deweloper Panattoni wybudował obiekty w Bydgoszczy. 

Czy powodem do wybudowania magazynu w systemie BTS może być również nietypowa lokalizacja?

Absolutnie tak, w wielu przypadkach jest to główne kryterium. Zdarza się, że sieć handlowa potrzebuje magazynu obsługującego dostawy do sklepów na konkretnym terenie (centre of gravity), na którym nie ma żadnej nowoczesnej powierzchni magazynowej, a deweloperzy nie posiadają gruntów. Taka sytuacja miała miejsce w Bolesławcu, gdzie deweloper kupił grunt, zdobył stosowne decyzje administracyjne i wybudował magazyn na zamówienie sieci H&M pod działalność e-commerce. 
Obiekty w systemie BTS w mniej typowych lokalizacjach powstają również z powodu trudnego rynku pracy – ograniczonego dostępu do wykwalifikowanych pracowników oraz wysokich kosztów pracy. Dlatego firmy planujące duże zatrudnienie szukają lokalizacji, gdzie taka rekrutacja będzie możliwa, a koszty pracy relatywnie niskie. 

Czyli o BTS-ie możemy mówić w sytuacji, gdy deweloper buduje na zamówienie najemcy, uwzględniając jego wymagania oraz preferencje co do lokalizacji?

Tak. Zwykle jest to pojedynczy budynek, chociaż zdarzają się również projekty build-to-suit w ramach parków magazynowych – gdy na gotowym gruncie powstaje magazyn dostosowany do niestandardowych potrzeb klienta.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Ania 2018-05-22 15:27:44
    O, to ten gość co był kiedyś w bigbrother?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!