PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Odporne, ale nie bez ryzyka

Odporne, ale nie bez ryzyka
Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 paź 2020 09:02

Rynek magazynowy pokazał, że jest odporny na kryzys, a za sprawą rozwoju e-commerce stał się jeszcze bardziej interesującym podmiotem, który warto mieć i w który warto inwestować - o kondycji i nowych trendach na rynku magazynowym mówi dla PropertyNews.pl Anna Głowacz, Dyrektor Działu Industrial w AXI IMMO.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 paź 2020 09:02

Magazyny są odporne na Covid-19?

Anna Głowacz: Dość przewrotnie, ale pandemia Covid-19 była pewnego rodzaju bodźcem do jeszcze szybszego rozwoju rynku magazynowego w Polsce zwłaszcza w segmencie logistycznym obsługującym kanał e-commerce. Dotychczas obserwowaliśmy zdrową sytuację, w której podaż i popyt naturalnie wpływały na siebie. Deweloperzy eksplorowali kolejne regiony w ślad za rozwojem sieci dróg i autostrad i wykupywali grunty pod nowe lokalizacje logistyczne. Natomiast po stronie najemców dostępność i wielkość oferty magazynowej pozwalała na spokojne zaplanowanie kolejnych ruchów, w tym rozwój biznesu. Potwierdzeniem tej tezy i kondycji polskiego rynku nieruchomości magazynowych są jego wyniki za pierwsze półrocze 2020 roku. Pomimo wielu obaw popyt kolejny raz osiągnął rekordowy poziom i zbliżył się do granicy 2,4 mln mkw. Jednym z trendów była strategia części najemców do zawierania umów krótkoterminowych, czyli tych poniżej 2 lat. Co więcej w całkowitym wolumenie transakcji prawie 75 proc. przypadło na nowe umowy i ekspansje.

Anna Głowacz, Dyrektor Działu Industrial w AXI IMMO

W czasie pandemii rozkwitł sektor e-commerce, który przyspieszył swój rozwój, a także wpłynął znacząco na branże towarzyszące tj. na branżę kurierską i opakowań. Z perspektywy czasu mogliśmy obserwować niemal skokową zmianę w naszych przyzwyczajeniach zakupowych, gdyż wiele osób po raz pierwszy kupiło coś przez Internet. Najwięcej w tym czasie zyskały sklepy spożywcze i usługi typu e-grocery. Czy ten trend będzie stały? Najnowsze dane GUS wskazują, że handel wraca do czasów sprzed pandemii i udział e-commerce powoli spada. Jednak w perspektywie długoterminowej społeczeństwo mogło przekonać się, że zakupy w sieci są proste i przyjemne. Oczywiście nadal będziemy lubili przyjechać do sklepu i „dotknąć” rzeczy przed zakupem, jednak dla części z nas opcja dostawy do domu i ewentualnego zwrotu kurierem pozostanie już standardem.

Jedną z kolejnych konsekwencji rozwoju sektora e-commerce wpływającego na cały rynek magazynowy jest wzrost zapotrzebowania na magazyny miejskie SBU czyli Small Business Unit i logistykę ostatniej mili. Na znaczeniu zyskują lokalizacje w granicach miast, najlepiej oddalone o minimum 10-15 km. Co więcej najemcy z sektora mają bardziej sprecyzowane oczekiwania co do samej powierzchni. Zwiększona liczba miejsc parkingowych dla aut osobowych i ciężarowych, a za tym dużo większe place manewrowe to wypadkowa większego zatrudnienia w samych magazynach.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!