PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Ostatnie ogniwo w e-commerce stanowi połowę łącznych kosztów w łańcuchu dostaw

Ostatnie ogniwo w e-commerce stanowi połowę łącznych kosztów w łańcuchu dostaw
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2019 15:53

Ostatnie ogniwo w łańcuchu dostaw w branży e-commerce może stanowić co najmniej 50 proc. łącznych kosztów związanych z łańcuchem dostaw - wynika z najnowszego raportu „Last Link: Quantifying the Cost”, przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2019 15:53

 

Raport został sporządzony w oparciu o nowo opracowany model Total Last Link Cost (TLLC), który umożliwia deweloperom, inwestorom i najemcom określenie łącznych kosztów ostatniego ogniwa dla dowolnej nieruchomości. „Ostatnie ogniwo” oznacza etap końcowy łańcucha dostaw w sektorze e-commerce, realizowany przy użyciu samochodu dostawczego lub roweru elektrycznego na terenie miejskim lub wiejskim do punktu odbioru lub domu odbiorcy.

Wraz z coraz większą powszechnością dokonywania zakupów w kanale online, rosną oczekiwania konsumentów dotyczące dostaw i terminu ich realizacji. Z tego względu ostatnie ogniwo ma decydujący wpływ na czas i koszt dostaw poprzez skrócenie czasu jazdy pomiędzy magazynem miejskim a punktem dostawy, tzw. dystansu STEM.

Według autorów raportu firmy Cushman & Wakefield, bardzo duży udział ostatniego ogniwa w łącznych kosztach łańcucha dostaw wynika z różnego rodzaju nieefektywności związanych z organizacją transportu, takich jak brak gwarancji dostawy, nieoptymalne trasy dostaw i oddzielne przejazdy po odbiór zwrotów – wszystkie te czynniki powodują wzrost kosztów. Dotyczy to w szczególności gęsto zaludnionych obszarów miejskich o dużym natężeniu ruchu drogowego w Europie kontynentalnej.

Analiza czterech dużych rynków europejskich (Londynu, Paryża, Madrytu i Mediolanu) pokazuje, że zmniejszenie dystansu STEM zawsze pozwala obniżyć łączne koszty ostatniego ogniwa. Pomimo znacznie wyższych stawek czynszu, koszty te w przypadku magazynów miejskich są niższe niż dla magazynów dystrybucyjnych, które zazwyczaj znajdują się poza miastem. Magazyny miejskie umożliwiają skrócenie czasu jazdy kierowców i obniżenie kosztów płac, zmniejszenie zużycia paliwa, a nawet optymalizację wykorzystania samochodów dostawczych. Zmniejszenie dystansu STEM o 10 minut jazdy od średniej wielkości magazynu miejskiego generowało oszczędności rzędu 1 miliona euro rocznie.

Lisa Graham, Dział Badań i Analiz rynku nieruchomości logistycznych, Cushman & Wakefield, powiedziała: „Nasze wyniki uzyskane dzięki zastosowaniu modelu TLLC dowodzą, dlaczego w logistyce warto zapłacić więcej za grunt miejski – ze względu na olbrzymie oszczędności na łącznych kosztach transportu. Czynsze za nieruchomości na terenie miast są miarą dojrzałości rynku e-commerce w danej lokalizacji. Przewidujemy, że wraz z dalszym rozwojem hubów logistycznych stawki czynszu w magazynach miejskich znacząco wzrosną w największych miastach europejskich. Ze względu na duży potencjał wzrostu czynszów w obiektach magazynowych ostatniego ogniwa, nieruchomości logistyczne mogą generować takie same przychody, jak w przypadku tradycyjnych sposobów wykorzystania gruntów miejskich”.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.