PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Ostatnie ogniwo w e-commerce stanowi połowę łącznych kosztów w łańcuchu dostaw

Ostatnie ogniwo w e-commerce stanowi połowę łącznych kosztów w łańcuchu dostaw
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2019 15:53

Ostatnie ogniwo w łańcuchu dostaw w branży e-commerce może stanowić co najmniej 50 proc. łącznych kosztów związanych z łańcuchem dostaw - wynika z najnowszego raportu „Last Link: Quantifying the Cost”, przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2019 15:53

Opracowane narzędzie zapewnia cenne informacje ułatwiające podejmowanie decyzji biznesowych dotyczących ostatniego ogniwa, w tym w zakresie zarządzania portfelem i jego restrukturyzacji, wyboru lokalizacji i optymalizacji tras dostaw.

Rob Hall, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield, powiedział: „Coraz więcej osób decyduje się na składanie zamówień w kanale online, a jednocześnie rosną zarówno oczekiwania klientów dotyczące dostaw, jak i zapotrzebowanie na efektywne strategie związane z ostatnim ogniwem. Ostatnie ogniwo jest najdroższym elementem łańcucha logistycznego, ale również jedynym ogniwem w łańcuchu dostaw w branży e-commerce, które stanowi dla konsumenta fizyczny punkt kontaktu. Jego optymalizacja może nie tylko pomóc zwiększyć przychody, ale także pozytywnie wpłynąć na ogólną opinię o firmie w kontekście jakości obsługi klienta”.

Zdaniem ekspertów firmy Cushman & Wakefield, w dłuższej perspektywie rozwiązania ekologiczne i technologie umożliwią dalszą poprawę efektywności dystrybucji. Zalegalizowanie pojazdów autonomicznych w Europie może radykalnie wpłynąć koszty transportu. Z wcześniejszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield „The Changing Face of Distribution” wynika, że udział transportu w łącznych kosztach logistycznych może się zmniejszyć z 50% do nawet 32%.

Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield, powiedziała: „W raporcie „Last Link” szczegółowej analizie została poddana dystrybucja dla sektora e-commerce, szczególnie jej ostatnia faza tzw. logistyka ostatniej mili. Jest to najbardziej kosztochłonny etap, odpowiadający za ponad 50% całkowitych kosztów dystrybucji. Dodatkowo, mierzy się on z coraz większymi wyzwaniami - konsumenci oczekują krótszego czasu dostawy, coraz niższych koszów i sprawnej obsługi posprzedażowej. To wszystko musi udźwignąć odpowiednio zorganizowana logistyka ostatniej mili.

W raporcie Cushman & Wakefield wykazano bezpośredni związek pomiędzy odległością między magazynem i pierwszym punktem dostawy a całkowitymi kosztami transportu. Przekłada się to bezpośrednio na chęć skrócenia wspomnianego dystansu (magazyn - pierwszy punkt dostawy) i rosnącą popularność magazynów zlokalizowanych na obszarach miejskich lub w ich najbliższym otoczeniu.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.191.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!