PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Ostatnie ogniwo w e-commerce stanowi połowę łącznych kosztów w łańcuchu dostaw

Ostatnie ogniwo w e-commerce stanowi połowę łącznych kosztów w łańcuchu dostaw
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2019 15:53

Ostatnie ogniwo w łańcuchu dostaw w branży e-commerce może stanowić co najmniej 50 proc. łącznych kosztów związanych z łańcuchem dostaw - wynika z najnowszego raportu „Last Link: Quantifying the Cost”, przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 lis 2019 15:53

Najważniejszym wnioskiem płynącym z raportu jest fakt, że obniżenie kosztów związanych z transportem, powinno być głównym celem każdej strategii ostatniego ogniwa w łańcuchu dostaw, a odpowiedni wybór lokalizacji ma zdecydowanie większy wpływ na finalny poziom kosztów niż poziom czynszu.

Wnioski płynące z raportu znajdują swoje odzwierciedlenie w rozbudowie konceptu logistyki miejskiej przez deweloperów magazynowych. Przykładem może być City Logistics Warsaw III, realizowany przez Panattoni, przy zachodniej części Ekspresowej Obwodnicy Warszawy. Pierwszym najemcą będzie firma Trena Sp. z o. o., specjalizująca się w sprzedaży internetowej profesjonalnych kosmetyków”.

- E-commerce, który do 2024 roku będzie odpowiadał w Europie za 1/3 handlu detalicznego, wymaga skomplikowanego łańcucha dostaw. Musi on być złożony zarówno z dużych centrów dystrybucyjnych, jak i mniejszych jednostek magazynowych, zlokalizowanych w pobliżu jednostek miejskich i gwarantujących terminową wysyłkę oraz zwroty. Powodem tego jest fakt, że w związku ze zwiększoną konsumpcją w ostatnich kwartałach firmy w krótkim czasie spodziewają się dynamicznego wzrostu zamówień - mówi Damian Kołata, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

Niezwykle ważne jest znalezienie efektywnego rozwiązania w zakresie ostatniej mili, która według najnowszego raportu Cushman & Wakefield „Last link” generuje nawet 50 proc. kosztów całego łańcucha dostaw. Z drugiej strony duże ośrodki miejskie podejmują działania w celu unormowania ruchu kurierskiego w centrum miast (np. opracowywana obecnie strategia #Warszawa2030), co spowoduje ograniczenia w dostawach i zwiększenie popularności małych magazynów zwanych „city logistics” czy też „city flex”.

Raport Cushman & Wakefield „Jak ugryźć e-commerce na magazynie” również porusza temat logistyki miejskiej. Jednostki dostarczone w ramach takich projektów mogą być doskonałym miejscem nie tylko dla szybkiego odbioru zamówienia, czy też jego zwrotu, lecz również stanowić także showroom pokazujący najnowsze produkty, a nawet centrum usług dodanych (na przykład drobne i ekspresowe usługi krawieckie dla firm z branży fashion, co doskonale wpisuje się w kolejny trend rynkowy – tym razem personalizację produkcji). Jeśli klient wykaże takie zapotrzebowanie, w magazynie typu SBU możliwe będzie też zaaranżowanie dużego biura lub drobnej powierzchni dla lekkiej produkcji. Pozwoli to na skoncentrowanie w jednym miejscu wszystkich istotnych elementów działania firmy.”

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!