OT Logistics wydzierżawi grunty w gdańskim porcie
OT Logistics chce do końca trzeciego kwartału zakończyć rozmowy z zarządem portu w Gdańsku o dzierżawie 26 ha w Porcie Wewnętrznym. Spółka chce na tym terenie przeładowywać produkty rolne, głównie pszenicę - poinformował PAP prezes Zbigniew Nowik. Dodał, że ostatnie zmiany w zarządzie OT Logistics mają wzmocnić działania akwizycyjne grupy.
Pod koniec czerwca OT Logistics uzyskało od Zarządu Morskiego Portu Gdańsk wyłączność negocjacyjną na dzierżawę ok. 26 hektarów terenu w Porcie Zewnętrznym. Spółka jako jedyna przystąpiła do trzeciego już postępowania w tej sprawie.
"Plany związane z gdańskim portem dotyczą przede wszystkim uruchomienia przeładunku produktów agro, głównie pszenicy, co stanowi odpowiedź na rosnący popyt na tego typu usługi. Mamy już pierwszych kontrahentów zainteresowanych współpracą" - powiedział PAP Nowik.
"Spodziewamy się sprawnego przeprowadzenia procesu negocjacji warunków dzierżawy. W naszej ocenie powinien on zakończyć się w bieżącym kwartale" - dodał.
Zbigniew Nowik trafił do zarządu OT Logistics z rady nadzorczej spółki w końcówce czerwca, zastępując Piotra Pawłowskiego, który jest obecnie wiceprezesem firmy. Do zarządu dołączył również Piotr Ambrozowicz, który w latach 2010-2014 był wiceprezes giełdowego Work Service.
"Decyzja o wzmocnieniu zarządu OT Logistics o osoby z ogromnym doświadczeniem w obszarze przejęć ma pomóc w realizacji istotnej części naszej strategii, zakładającej rozwój grupy poprzez akwizycje" - wyjaśnił Nowik.
Prezes dodał, że pomimo zawarcia umowy z Lotos Kolej, spółka nadal jest zainteresowana "rozszerzeniem kompetencji grupy o świadczenie usług przewozu towarów transportem kolejowym, opartym na przewoźniku będącym członkiem grupy OT Logistics".
W ubiegły czwartek spółka zależna OT Logistics zawarła z Lotosem Kolej z grupy Lotos umowę o świadczenie usług przewozowych. Umowa obowiązywać będzie do końca czerwca 2020 r. Jej szacunkowa to ok. 250 mln zł.
Nowik poinformował również, że OT Logistics sprzedało budynek administracyjny w Szczecinie, którego wartość księgowa wynosiła 4-5 mln zł. Mieściły się tam biura firmy, które po sprzedaży zostały przeniesione do wynajętego obiektu.
Prezes dodał, że grupa nadal prowadzi procesy sprzedaży dwóch innych nieruchomości: w Szczecinie, o wartości prawie 14 mln zł, i we Wrocławiu, o wartości ponad 61 mln zł.
Jak wyjaśnił Nowik, grupa widzi ożywienie na rynku transportu śródlądowego w Niemczech. W Polsce rynek rozwija się "stabilnie".
W pierwszym kwartale przychody segmentu śródlądowego OT Logistics spadły o 9 proc. rok do roku, do 53,7 mln zł. Wynikało to ze sprzedaży udziałów w jednej z zagranicznych spółek zależnych i wyłączeniem tej spółki z konsolidacji od stycznia tego roku.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.