- Budowa dróg, duże przepustowości, sprawiają, że jesteśmy w stanie dotrzeć do obszarów, które nie były aktywne pod tym kątem. Sieć kolejowa umożliwia szybki przerzut z jednej części kraju do drugiej, z kolei porty i wydajne przejścia graniczne dają okna świat. Dla biznesu, który reprezentuję, czyli dewelopera obiektów przemysłowych, podstawową lektura jest mapa budowy dróg i autostrad.  
Kilka punktów węzłowych jest już wykształconych, jak chociażby przecięcie autostrad A1 z A2 czy A1 z A4. Otwierają się też miasta regionalne, które do tej pory z uwagi na komunikację były miastami drugiego lub trzeciego wyboru. Teraz okazuje się, że z miast położonych przy drogach szybkiego ruchu również można robić wydajną logistykę - mówił przedstawiciel Panattoni Europe.

W jakie magazyny warto dziś inwestować? - W miarę rozwoju sytuacji, już po pierwszym szoku związanym z wybuchem pandemii, zaobserwowaliśmy kilka trendów, które przełożyły się na popyt magazynowy. Pierwszy to bardzo szybko rozwijający się e-commerce. Popyt nie dotyczył wyłącznie branży FMCG, większość branż nastawia się i wchodzi już w ten kanał sprzedaży. To generuje zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową, niezbędną do konfekcjonowania produktów. Mówimy, że powierzchnia magazynowa zastępuje w tej chwili powierzchnię sklepową, sklepy stają się magazynami. W ślad za tym idzie ktoś, kto musi te produkty dostarczyć, a więc rodzi się popyt ze strony firm spedycyjnych i kurierskich, które potrzebują dużo wyspecjalizowanych powierzchni. Napędza się więc nowy kanał dystrybucji - wskazuje Michał Samborski.

Czytaj więcej na DlaHandlu.pl

Magazyny, obiekty logistyczne, budynki produkcyjno-magazynowe oraz tereny inwestycyjne - zobacz oferty na PropertyStock.pl