Porty napędzają trójmiejskie magazyny


Inwestycje portowe w Gdańsku i w Gdyni, modernizacja dostępu kolejowego do portów oraz rozwój infrastruktury drogowej korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk spowodują wzrost znaczenia logistyki morskiej regionu w globalnych łańcuchach dostaw. Dla deweloperów i najemców magazynów projekty portowe są szansą na dynamiczny rozwój – mówi Michał Rafałowicz, dyrektor Regionu Pomorskiego firmy Cresa Polska.
W 2019 roku w Gdańsku przeładowano rekordowe 52 mln ton towarów, z kolei w Gdyni blisko 24 mln. Wyniki za pierwszy kwartał 2020 roku sprawiły, że Gdańsk znalazł się na drugim miejscu w rankingu portów morskich na Bałtyku i to pomimo pandemii COVID-19. Jest to zasługa uniwersalności portów, które dywersyfikują grupy przeładunkowe. W kolejnych latach porty gdański i gdyński będą odnotowywały kolejne rekordy przeładunków, dzięki rozbudowie i modernizacji infrastruktury.


DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.