PARTNERZY PORTALU

Praca zdalna nie dla logistyki. FM Logistic stawia na model rotacyjny

Praca zdalna nie dla logistyki. FM Logistic stawia na model rotacyjny
FM Logistic jedynie dla pracowników biura i personelu administracyjnego wprowadziło system rotacyjny - tłumaczy Blanka Borkowska, HR Director FM Logistic Central Europe.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 mar 2021 13:19

W branży logistycznej praca zdalna nie jest w pełni możliwa. Dlatego FM Logistic jedynie dla pracowników biura i personelu administracyjnego wprowadziło system rotacyjny. Niektórzy narzekali na home office. - Staraliśmy się ich wspierać, zachęcając na przykład do zdalnej integracji, organizując zespołowe konkursy, wymagające współdziałania na odległość - opisuje Blanka Borkowska HR Director FM Logistic Central Europe.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 mar 2021 13:19

• FM Logistic obsługuje m.in. sektor spożywczy, czy farmaceutyczny, dlatego na żadnym etapie nie było możliwe całkowite wstrzymanie działalności, czy przeniesienie pracy w pełni na system pracy zdalnej.

• Dysponując kilkoma lokalizacjami, przy zachowaniu podziału na grupy rotacyjne i unikając spotkań, FM Logistic umożliwił ludziom pracę w różnych jednostkach, tak aby zawsze mogli pracować w biurze, jeśli tylko chcą.

Magazyny, obiekty logistyczne, budynki produkcyjno-magazynowe oraz tereny inwestycyjne - zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Dużym wyzwaniem była organizacja pracy przy usłudze co-packingu, gdyż tam, na dość niewielkim obszarze, wiele osób pracuje blisko siebie. 

 

W branży logistycznej praca zdalna, tak rozpowszechniona podczas pandemii covid-19 w innych sektorach, nie jest w pełni możliwa. FM Logistic obsługuje między innymi sektor spożywczy, czy farmaceutyczny. Odpowiada więc za magazynowanie i dostarczenie wielu dóbr pierwszej potrzeby. Dlatego na żadnym etapie nie było możliwe całkowite wstrzymanie działalności, czy przeniesienie pracy w pełni na system pracy zdalnej.

Czytaj też: Tate & Lyle będzie wracać do biura fazami

- Z zachowaniem wszelkich środków ostrożności tj.: pomiar temperatury ciała, dezynfekcja rąk, ograniczenia osób w autobusach dowożących pracowników do pracy, w salach spotkań, w biurach, czy w kantynie itp. - cały czas prowadziliśmy działalność operacyjną. Jedynie dla pracowników struktury biura, czy personelu administracyjnego wprowadziliśmy pracę rotacyjną - tłumaczy Blanka Borkowska, HR Director FM Logistic Central Europe. 

FM Logistic stawia na pracę rotacyjną 

Taka metoda towarzyszy firmie od początku pandemii i przygotowana była z myślą o długoterminowym zastosowaniu. - Dzięki temu mamy poczucie zmniejszenia ryzyka zachorowań wśród pracowników, przy jednoczesnym wsparciu biznesu i solidarności z pracownikami, których codzienna praca „na miejscu” przynosi realne społeczne korzyści - dodaje Blanka Borkowska.

Dyrektorka przyznaje, że praca zdalna, czy hybrydowa, tak pożądana przez niektórych pracowników, dla innych może wcale nie być atrakcyjna i komfortowa. Zacierają się granice między pracą, a domem i życiem prywatnym. Wiele osób deklaruje dużo większe zmęczenie i znużenie pracą z domu.

Czytaj też: W biurze Unum energia aż buzuje

- Nawet naszym pracownikom biurowym i administracyjnym, którzy w większości pracują w systemie rotacyjnym, a więc regularnie pojawiają się biurze, zdarzało się narzekać na niedogodności home office’u. Wynikały one z różnych kwestii: od prozaicznych problemów z zasięgiem i przepustowością łączy internetowych, do poczucia izolacji i braku bezpośredniego kontaktu z kolegami. Mając to na uwadze staraliśmy się ich wspierać na różne sposoby - opisuje Blanka Borkowska. 

Integracja online zespołu FM Logistic pomaga 

Dysponując kilkoma lokalizacjami, przy zachowaniu podziału na grupy rotacyjne i unikając spotkań, FM Logistic umożliwił ludziom pracę w różnych jednostkach, tak, aby zawsze mogli pracować w biurze, jeśli tylko chcą. Kluczowa okazała się transparentna i regularna komunikacja wewnętrzna, a także działania aktywizujące i angażujące pracowników, mające na celu utrzymanie i wzmacnianie wzajemnego zaufania oraz wysokiej motywacji do pracy.

- Zachęcaliśmy na przykład do „zdalnej integracji”, organizując zespołowe konkursy, wymagające współdziałania na odległość. Nadal jednak jest wiele takich osób, które pracę zdalną doceniają i chwalą. Przyzwyczaili się do komfortu i oszczędności czasu, jaki daje brak konieczności przemieszczania się z domu do biura oraz możliwości lepszego zadbania o równowagę między pracą, a życiem prywatnym - przyznaje Blanka Borkowska.

Jej zdaniem preferencje pracowników w zakresie pracy zdalnej, a więc osób, czekających z niecierpliwością na powrót do pracy stacjonarnej i takich, które chwalą sobie home office, na pewno będą rzutowały na późniejszy „powrót do normalności” dla obydwu grup, a także ich bliskich.

Czytaj też: W USA wiele firm ma nadzieję na powrót do biur takich jak dawniej

- Zadaniem przełożonych będzie wsparcie swoich pracowników w tym procesie oraz ponowne budowanie ducha zespołu, kiedy wszyscy na nowo spotkają się w biurze. W FM Logistic już niemal od roku pracujemy w systemie rotacyjnym. Trudno przewidzieć jak będzie wyglądała sytuacja po powrocie do biura wszystkich pracowników, szczególnie, że wciąż nie wiemy kiedy to nastąpi. Jestem jednak przekonana, że większość firm wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom pracowników i w przyszłości wykaże się większą elastycznością i otwartością na pracę zdalną - wyjaśnia dyrektor Borkowska. 

FM Logistic zadbało o środki ochrony osobistej

Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników są najważniejsze, dlatego FM Logistic już na początku pandemii zadbało o wyposażenie ich w odpowiednie środki ochrony osobistej, zgodne z wytycznymi i przepisami odpowiednich organów. Maseczki, rękawiczki czy płyn do dezynfekcji, są też cały czas dostępne dla pracowników.

- Nie zdecydowaliśmy się jednak na brandowanie maseczek, gdyż przede wszystkim są to dla nas elementy mające zapewnić bezpieczeństwo, nie firmowy gadżet. Decyzja ta wydaje się tym bardziej słuszna teraz, gdy wiele krajów wprowadza coraz bardziej restrykcyjne wytyczne, regulujące temat typów maseczek, jakie powinny być stosowane. Podobnych kroków można spodziewać się w Polsce, dlatego skupiamy się przede wszystkim na tym, aby oferowane przez nas pracownikom środki ochrony osobistej były jak najlepszej jakości - tłumaczy Blanka Borkowska.

Oczywiście, jednym z pierwszych podjętych przez firmę kroków było zadbanie o zachowanie zalecanego przez specjalistów dystansu społecznego. Pomógł w tym system pracy rotacyjnej, który w naturalny sposób rozładował przestrzenie biurowe. Pracownicy, obecni stacjonarnie w firmie, mogli pracować z zachowaniem odpowiednich odległości między sobą. W przestrzeniach wspólnych, jak stołówka porozdzielano stoły i wprowadzono podział godzinowy dla różnych grup pracowników.

Czytaj też: Pracownicy Mercedes-Benz Polska chętnie wrócą do biur

Biorąc jednak pod uwagę działalność w FM Logistic, największy nacisk położono na zapewnienie ciągłości pracy operacyjnej. Podzielono zatem personel na zespoły, które się ze sobą nie spotykają. Przygotowano osobne wejścia i wyjścia, zwiększono liczbę autobusów, dowożących pracowników, dezynfekowano sprzęt po każdej zmianie.

Organizacja pracy przy co-packingu

Dużym wyzwaniem była organizacja pracy przy usłudze co-packingu, gdyż tam, na dość niewielkim obszarze, wiele osób pracuje blisko siebie. Należało zatem zwiększyć odstępy między stanowiskami, czasami instalując specjalne przegrody, aby pracownicy czuli się bezpiecznie i komfortowo.

- Najważniejsze jednak było i nadal jest odpowiedzialne zachowanie każdego z nas. Tę świadomość staraliśmy się zbudować wśród naszych zespołów i myślę, że nam się to udało. Jako organizacja zdaliśmy jak na razie ten egzamin i wierzymy, że tak będzie nadal. Wszyscy pracownicy wykazali się dojrzałością i niesłabnącym zaangażowaniem, za co należą im się ogromne podziękowania - wyjaśnia Blanka Borkowska.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.132.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!