PARTNERZY PORTALU


Rośnie potencjał sektora nieruchomości logistyczno-magazynowych na Pomorzu

  • Autor: Newseria
  • Dodano: 27 cze 2012 09:39

280 mln euro będzie kosztowała kolejna faza inwestycji w gdański terminal kontenerowy. Dzięki temu moce przeładunkowe portu zwiększą się do 4 milionów kontenerów rocznie. Gdańsk próbuje wybić się na jeden z ważniejszych portów towarowych w regionie. Tu cumują największe kontenerowce świata, a towary z polskiego wybrzeża trafiają na Ukrainę, do Rosji, ale również do Niemiec.

  • Autor: Newseria
  • Dodano: 27 cze 2012 09:39

Do terminala kontenerowego w Gdańsku już teraz pływają największe statki na świecie, 400 metrowce, które potrafią przetransportować 15,5 tysięcy kontenerów jednocześnie. Co więcej, przywieziony do polskiego portu towar trafia nie tylko na polski rynek, ale również na Ukrainę, do Rosji czy Niemiec.

Magazyny, obiekty logistyczne, budynki produkcyjno-magazynowe oraz tereny inwestycyjne - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- To jest ciekawostką, bo wydawałoby się, że porty niemieckie mają tak silną pozycję, że nic nie jest im w stanie zagrozić. Jednak my jesteśmy kosztowo efektywni, a infrastruktura, która powstała dzięki pieniądzom z UE służy także możliwościom rozwoju kierunku transportowego Północ - Południe oraz Północ - Wschód - wyjaśnia Adam Żołnowski, dyrektor ds. strategii terminala kontenerowego DCT Gdańsk.

Jak podkreśla w wypowiedzi dla Agencji Informacyjnej Newseria, to zupełnie inne kierunki od dotychczas dominujących.

- Do tej pory towary z Dalekiego Wschodu głównie trafiały do portów niemieckich czy też holenderskich i pociągami lub tirami przesyłano je do Polski, Czech, na Słowację, Ukrainę i do Rosji. Polska była de facto korytarzem, na co zresztą wskazują autostrady A2 i A4, z Zachodu na Wschód - mówi Żołnowski.

Dotychczasowe inwestycje w terminal kontenerowy DCT Gdańsk wyniosły 250 mln euro. To pozwoliło na zwiększenie zdolności przeładunkowych do 1 miliona kontenerów rocznie.

- Kolejna faza inwestycji zamknie się w kwocie 280 mln euro. Dzięki tej inwestycji możliwości przeładunkowe Gdańska wzrosną do 4 milionów kontenerów rocznie. Dla porównania powiem, że w Hamburgu jest to w tej chwili 8 milionów, czyli my jesteśmy w stanie w ciągu 3 lat dojść do połowy tego, co Hamburg budował przez lat 30 - podkreśla Adam Żołnowski, dyrektor ds. strategii DCT Gdańsk.

I przekonuje, że aby dogonić Hamburg Gdańsk potrzebuje jeszcze 7-8 lat.

Rozwój terminala kontenerowego w Gdańsku ma wymierne korzyści dla budżetu państwa. Zgodnie z przepisami UE, cło za ładunek przekraczający granicę unijną idzie w 75 proc. do wspólnego budżetu Unii, a w 1/4 trafia do budżetu państwa, w którym nastąpiła odprawa celna.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • kurek 2012-08-23 12:15:29
    W całej Polsce się dobrze dzieje pod tym względem. Widać spory postęp. Zresztą dzięki agencjom takim jak Jartom jesteśmy zaliczani do liderów w Europie pod względem zawieranych transakcji. Pytanie tylko czy kolejne hale magazynowe będą w ten sposób przejmowane.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.136.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!