Rynek e-commerce przyspiesza, logistyka za nim podąża


DHL Express wraz z ponad 700 punktami nadań w całej Polsce wprowadza usługę dostawy na życzenie.
Ogromna większość, bo aż 98 proc. ze 116 tysięcy działających w Polsce eksporterów to przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Duża część z nich to firmy rodzinne bądź jednoosobowe nie nastawiane na masową wysyłkę, lecz przeznaczone dla klienta niszowego. Ze względu na stosunkowo ograniczone zapotrzebowania na usługi kurierskie, rzadko decydują się na podpisanie długoterminowych umów z firmami transportowymi. Dla 67 proc. przedsiębiorców logistyka jest barierą rozpoczęcia ekspansji na rynki zagraniczne.
Z myślą o nich DHL Express stworzyło sieć punktów nadań międzynarodowych DHL Service Point, które, dzięki zlokalizowaniu w miejscach takich jak centra handlowe, dworce, czy biurowce, znacznie upraszczają proces wysyłek międzynarodowych. Co ważne z perspektywy klienta, może on samodzielnie śledzić przesyłkę w specjalnym systemie Track&Trace.
- Do tej pory otworzyliśmy w Polsce ponad 700 punktów DHL Service Point. Ze względu na łatwą dostępność, między innymi w salonach Relay, InMedio, czy sklepach 1minute, wygodne godziny nadawania przesyłek, a także ubezpieczenie zawierające się w cenie transportu, jest to rozwiązanie często wybierane przez MŚP z branży e-commerce – mówi Agnieszka Błaś, Dyrektor ds. Operacji i członek zarządu DHL Express Poland. To właśnie z myślą o nich wprowadziliśmy również On Demand Delivery, globalny system zarządzania dostawami przesyłek, który znacznie zwiększa skuteczność pierwszego doręczenia. Towary są dostarczane do klientów w Europie najczęściej już następnego dnia oraz 2-3 dni na całym świecie.
On Demand Delievery, oferowane przez DHL Express, to narzędzie, dające klientom z różnych krajów elastyczność przy wyborze dogodnego terminu oraz miejsca odbioru paczki.
- Dzięki flocie DHL Express, składającej się z około 250 samolotów, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom zasięg do ponad 220 krajów – zaznacza Agnieszka Błaś. Wiemy, jak istotna jest dla firm szybka wysyłka produktów, dlatego staramy się zagwarantować dostarczenie przesyłki w najszybszym możliwie terminie.
Branża e-commerce jest z jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Obecnie w naszym kraju działają 23 tysiące sklepów online, a aktualna wartość sprzedażowa rynku jest wyceniana na 40 miliardów złotych. Izba Gospodarki Elektronicznej przewiduje, że w ciągu dwóch lat wartość ta prawie się podwoi i do 2020 będzie wynosiła 70 miliardów złotych. Równocześnie coraz większa liczba przedsiębiorców deklaruje chęć ekspansji sprzedażowej na rynki zagraniczne, dzięki której ich przychody mogą zwiększyć się w kolejnych latach nawet o 10 proc.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.