PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Segro ma nową strategię. Firma szuka lokalizacji pod kolejne inwestycje

Segro ma nową strategię. Firma szuka lokalizacji pod kolejne inwestycje
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 23 maj 2011 12:33

Choć kryzys zmienił plany inwestycyjne firmy Segro - międzynarodowej firmy deweloperskiej i inwestycyjnej działającej na rynku powierzchni magazynowych, spółka planuje dalsze inwestycje, a swoją pozycję rynkową określa jako bezpieczną.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 23 maj 2011 12:33
Segro wycofała się z rynku węgierskiego, a swoją uwagę przeniosła przede wszystkim na Polskę. Najnowsza strategia spółki zakłada budowę mniejszych powierzchni magazynowych. - Szukamy lokalizacji pod tego typu inwestycje w Warszawie i na Śląsku, najchętniej w Katowicach - informuje Magdalena Szulc, dyrektor na Europę Centralną, Segro Poland, która była gościom Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Jak dodaje, choć magazyny były sektorem, który najmocniej odczuł skutki kryzysu, sytuacja firmy Segro jest bezpieczna. - Współczynnik niewynajętej powierzchni w magazynach firmy Segro wynosi obecnie 2 proc., co w porównaniu ze średnim poziomem rynkowym daje bardzo dobry wynik - podkreśla Magdalena Szulc.

Według Segro Poland, w najtrudniejszym okresie współczynnik pustostanów sięgnął w Polsce 17-20 proc., dziś wynosi 14 proc. - Właściwym współczynnikiem, w normalnych realiach rynkowych, jest 10 proc. - zauważa Magdalena Szulc.

Zdaniem Magdaleny Szulc przyczyną problemów na rynku magazynowym był m.in. zbyt duży poziom powierzchni spekulacyjnej. - Problem mieli zarówno ci deweloperzy, którzy dostarczyli na rynek wiele powierzchni spekulacyjnej jak i ci dysponujący powierzchnią zabezpieczoną. W tym drugim przypadku problemem stała się różnica w kursie euro, która dotknęła najemców - firmy logistyczne, handlowe, zarabiające często na małych marżach - mówi Magdalena Szulc.

Inwestorzy działający na rynku magazynowym wyciągnęli wnioski. Od przewagi powierzchni spekulacyjnych przechodzi się coraz wyraźniej w projekty pod konkretnego najemcę. - Powierzchnie spekulacyjne były popularne przed wrześniem 2008 roku, gdzie stanowiły 50 proc. Trend ten zmienił się m.in. ze względu na finansowanie. Banki nie chcą bowiem udzielać kredytu na powierzchnie spekulacyjne - wyjaśnia Magdalena Szulc.

Jak dodaje, 2011 rok na rynku magazynowym będzie się charakteryzował planowaniem i powstaniem powierzchni szytej na miarę. Pojawią się też nowe obszary do inwestowania. - Będą powstawać mniejsze centra, z modułami już od 500 mkw. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że deweloperzy będą ostrożnie podchodzić do tego trendu, zastanawiając się, czy w takim razie najemcy nie będą myśleć o wybudowaniu takiej powierzchni we własnym zakresie, na własnej działce - mówi Szulc.

Mimo że firma skupia się obecnie na polskim rynku, uważnie przygląda się innymi krajom regionu. - Jesteśmy brytyjską firmą, konserwatywną, wchodzimy tylko na pewne rynki. Pozytywnie oceniamy np. Czechy, gdzie wcześniej niż w Polsce mówiło się o sektorze nieruchomości komercyjnych - wyjaśnia. - Wystarczy porównać: w Polsce, która jest czterokrotnie większym krajem niż Czechy, mamy ok. 6 mln mkw. powierzchni magazynowej, a w Czechach - 3 mln mkw. - podsumowuje.
  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.220.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!